Tesco chce podbić Chiny. Brytyjska sieć hipermarketów planuje w ciągu pięciu lat czterokrotnie zwiększyć przychody w Państwie Środka. Tesco liczy, że w 2015 roku wartość sprzedaży na tym rynku sięgnie 4 miliardy funtów.
Żeby te cele osiagnąć, trzecia największa sieć handlowa na świecie planuje zwiększyć liczbę swych sklepów na chińskim rynku z 82 do ponad 200.
Jeśli ekspansja powiedzie się ich liczba zrówna się z liczbą sklepów Tesco w macierzystej Wielkiej Brytanii. Zdaniem analityków, pomysł Tesco jest bardzo ryzykowny. Po pierwsze z powodu wysokich kosztów a także z powodu konkurencji ze strony takich gigantów jak Walmart i Carrefour.
Przedstawiciele Tesco argumentują świetne perspektywy dla chińskiego rynku. Według prognoz, w 2025 roku w Chinach będzie 221 miast przekraczających milion mieszkańców, w Europie takich miast ma być 35.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN24