Polskie doświadczenia z chińskimi budowlańcami są niedobre - A2 wciąż stoi. Jednak chiński właściciel budującej ją firmy Covec - czyli China Railway - na rodzimym rynku ma na koncie duży sukces. Firma jest jednym z podwykonawców otwartej właśnie najdłuższej na świecie linii szybkiej kolei.
Pociągi między Pekinem a Szanghajem będą pokonywały trasę 1 300 kilometrów w czasie krótszym niż 5 godzin. Do tej pory podróż trwała dwa razy dłużej.
Chińskie szybkie pociągi osiagają maksymalną prędkość 350 kilometrów na godzinę, ale na linii Pekin-Szanghaj będą jeździć 50 kilometrów na godzinę wolniej - po to, by było taniej. Bilety można kupić za równowartość 86 dolarów w klasie ekonomicznej i 170 dolarów w klasie biznes.
Budowa linii Pekin-Szanghaj kosztowała 34 miliardy dolarów.
Źródło: TVN CNBC