Druga co do wielkości sieć sklepów odzieżowych na świecie zaskakuje rynek na plus. Firma Hennes and Mauritz zwiększyła w kwietniu sprzedaż o 11 procent, licząc rok do roku. Analitycy spodziewali się wzrostu o 9 procent.
To wynik sklepów czynnych co najmniej od roku, natomiast po doliczeniu placówek, które zostały otwarte w ciągu 12 ostatnich miesięcy sprzedaż poszła w górę aż o 21 procent. Rynek spodziewał się tu 17-procentowego wzrostu.
Dow wyliczeń wzięto pod uwagę sprzedaż liczoną w lokalnych walutach, z uwzględnieniem podatku VAT.
Szwedzka sieć chwali sobie udaną sprzedaż w okresie wielkanocnym i dobrą pogodę, która zachęciła jej klientów do odświeżenia szafy. H&M w ostatnim dniu kwietnia miała na całym świecie 2 264 sklepy, o 11 procent więcej niż rok temu (wtedy było to 2 037 placówek).
Firma Hennes & Mauritz AB została założona w 1947 roku w Szwecji. Jest notowana na nowojorskiej giełdzie Nasdaq oraz na parkiecie w Sztokholmie. Jej ideą jest sprzedaż modnej i dobrej jakościowo odzieży po najlepszych cenach. Należą do niej marki COS, Monki, Weekday i Cheap Monday, oraz sama H&M. Na całym świecie zatrudnia ok. 87 tysięcy pracowników.
Źródło: TVN CNBC, Business Wire
Źródło zdjęcia głównego: H&M