Tegoroczna sprzedaż samochodów osobowych w Polsce jest prawie o 1/4 wyższa niż rok temu. Liderem pozostaje Toyota. Jeszcze szybciej wzrasta sprzedaż pojazdów użytkowych.
W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku w Polsce sprzedano 242 058 nowych aut osobowych - to dokładnie 23,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Polacy kupili także 42 387 nowych samochodów użytkowych, o 35,6 proc. więcej niż przed rokiem - poinformował w piątek instytut Samar, badający rynek motoryzacyjny w Polsce.
Tylko w październiku sprzedano na polskim rynku 24 666 nowych samochodów osobowych, o 8,4 proc. więcej w stosunku do poprzedniego miesiąca i 18,2 proc. więcej niż w ubiegłym roku. To obecnie najlepszy miesięczny wynik w drugim półroczu - informuje Samar.
Na pozycji lidera rynku aut osobowych pozostaje Toyota z liczbą 29 426 sprzedanych w tym roku aut. Było to o 22,8 proc. więcej niż przed rokiem. Drugie miejsce należy do Skody, która sprzedała od początku roku 26 364 samochody, o 13,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Trzecie miejsce zachował Fiat ze sprzedażą 23 307 aut (wzrost o 15,2 proc.).
Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 21 448 sprzedanych samochodów (wzrost 8,6 proc.), Ford - 17 835 (wzrost 21,1 proc.), Peugeot - 16 389 (wzrost 33,4 proc.), Volkswagen - 16 237 (wzrost 36,7 proc.), Renault - 13 567 (wzrost 3,2 proc.), Citroen - 11 522 (wzrost 18,1 proc.), Honda - 10 923 (wzrost 35,5 proc.).
Ponadto w październiku tego roku sprzedano w Polsce 5 460 nowych samochodów dostawczych. To rekordowy wynik od początku 1999 roku. Jak podaje Samar, tylko raz w ciągu ostatnich dziewięciu lat miesięczna sprzedaż pojazdów dostawczych przekroczyła pułap 5000 sztuk – w grudniu 1999 roku wyniosła 5 311 aut.
Kolejność na liście dziesięciu najpopularniejszych marek nie uległa zmianie. Otwiera ją Fiat, którego samochody dostawcze wybrało od początku roku 8 302 nabywców, o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24