Wartość polskiego rynku reklamy zewnętrznej w I kwartale 2011 r. wyniosła 115,5 mln zł - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to spadek o 5 procent w porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku.
5-procentowy spadek oznacza pogłębienie tendencji spadkowej z ubiegłego roku. W całym roku 2010 wartość reklamy zewnętrznej okazała się o 0,7 proc. niższa niż rok wcześniej, choć rok 2009 uważny był za "kryzysowy".
SPRZEDAŻ 22,59 proc. TELEKOMUNIKACJA 15,12 proc. ROZRYWKA/KULTURA 13,74 proc. ŻYWNOŚĆ 9,07 proc. MOTORYZACJA/TRANSPORT 7,07 proc. Udział sektorów w sprzedaży reklamy zewnętrznej w I kw. br.
Prezes Kaczoń liczy nie tylko na odrobienie spadków z I kwartału, ale wręcz na wzrost w skali całego roku. W jego opinii w całym roku 2011 wartość rynku mogłaby wzrosnąć o ok. 6 proc., choć zastrzega on, że prognozowanie w obecnej sytuacji jest bardzo trudne. - Biorę pod uwagę następujące czynniki: efekt przejęcia firmy News Outdoor przez spółkę Ströer, inwestycje w zakresie nowych technologicznie nośników reklamy oraz rosnącą konkurencję na rynku producentów - wskazał prezes IGRZ.
Według danych Izby najwięcej na reklamę zewnętrzną w I kwartale 2011 wydali właściciele sieci handlowych i hipermarketów oraz producenci urządzeń i dostawcy usług telekomunikacyjnych.
W statystyce uwzględniono firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy) AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Uwzględnione zostały wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of home. W porównaniu z I kwartału 2010 r. zmieniła się liczba firm raportujących do IGRZ i Izba zastrzega, że wyniki porównań I kwartału br. do I kwartału ub.r. mogą odbiegać od rzeczywistych o 0,6%
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24