Kobiety zdecydowanie różnią się od mężczyzn, jeżeli chodzi o podejście do rozwiązywania problemów technicznych - wynika z brytyjskich badań.
Brytyjska firma Gadget Helpline przeanalizowała 75 tys. rozmów swoich konsultantów z osobami, które dzwoniły po pomoc w kłopotach, sprawianych przez elektroniczne gadżety. Okazało się, że problemy mężczyzn i kobiet różnią się diametralnie.
Okazało się, że aż 2/3 mężczyzn (64 proc.) przed wykonaniem telefonu do pomocy technicznej nie zajrzało do instrukcji obsługi urządzenia. Wśród kobiet ten odsetek wynosił tylko 24 proc.
W przypadku 12 proc. panów poradą, która rozwiązywała ich problem, było zalecenie, by po prostu włączyli urządzenie, albo podłączyli je do prądu. Panie taka rada ratowała tylko w 7 proc. przypadków.
Zdobywcy i użytkowniczki
Z badania wynika też, że kobiety rozmawiały średnio o 1/3 dłużej od mężczyzn, ale mimo to 66 proc. pracowników wolało pomagać właśnie im, a nie przedstawicielom płci brzydkiej.
- To dowód, że jeśli chodzi o podejście do technologii płcie znacznie różnią się od siebie - oceniła w rozmowie z BBC psycholog Joanna Bawa. Jak dodała, mężczyźni podchodzą do technologii jak do czegoś, co trzeba zrozumieć i zdobyć. Kobiety są z kolei motywowane chęcią odniesienia korzyści z użytkowania urządzenia.
Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu