Dwie czołowe polskie marki wódki zdobywają coraz więcej amatorów za granicą. Najbardziej smakuje Wyborowa, zyskując najwięcej spośród wszystkich międzynarodowych marek mocnych alkoholi.
Przemysł spirytusowy w Polsce co prawda ma się coraz gorzej - pisze "Puls Biznesu", ale na świecie dobry alkohol znad Wisły zyskuje. W szczególności dwie marki: Wyborowa i Sobieski - wynika z rankingu największych marek alkoholi mocnych opublikowanego przez Drinks International.
Na zdrowie
Wierzę, że uda się nam utrzymać wysokie, co najmniej 30-procentowe, roczne tempo wzrostu sprzedaży Wyborowej. Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa
Chociaż alkohol szkodzi zdrowiu, najszybciej rosnąca marka wódki świata - Wyborowa (należąca do grupy Pernod Ricard) - zyskała globalny wzrost sprzedaży aż o 30,3 proc. Nieco gorzej wypadła marka Sobieski (Grupa Belvedere) z 10-procentowym wzrostem.
Jak jednak podkreśla "Puls Biznesu", choć polskie marki zyskują, to nadal mają dużo do nadrobienia. Obie bowiem nie są nawet w pierwszej trzydziestce największych marek mocnych alkoholi. Sobieski jest więc na 31 miejscu ze sprzedażą 2,75 mln 9-litrowych kartonów a Wyborowa na 35 z 2,32 mln.
Dla porównania Smirnoff (1 miejsce) sprzedaje rocznie 25,7 mln kartonów.
Wódki zyskują
Jednak podczas gdy wiele światowych marek notuje spadki, polskie zyskują, i to bardzo wiele. A ambicje ich właścicieli są wysokie.
- Wierzę, że uda się nam utrzymać wysokie, co najmniej 30-procentowe, roczne tempo wzrostu sprzedaży Wyborowej - mówi "Pulsowi Biznesu" Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa. - Marka ta ma wciąż wielki potencjał rozwoju sprzedaży na świecie, a
Obecnie marka Sobieski jest 7. marką wódki na świecie w segmencie premium. Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere
Szumowski uważa, że wyniesienie Wyborowej na szczyty międzynarodowych marek jest realnym celem. - Liczymy, że w dłuższym terminie nasza praca wyniesie ją na podium. Polska wódka to jeden z niewielu produktów, który kojarzy się na świecie z Polską i może nasz kraj skutecznie promować - mówi podkreślając, że wódka jest alkoholem coraz popularniejszym na świecie, robi się z niej bowiem ponad 3 tysiące różnych drinków.
Alkohol na eksport
Grupa Belvedere do tematu sprzedaży podchodzi równie ambitnie, jak producent Wyborowej.
- Rynki, które przyczynią się do wysokiej dynamiki wzrostu w skali globalnej, to przede wszystkim: USA, Francja, Ukraina i Hiszpania. NIebawem czeka nas też ekspansja w Chinach i Indiach. Oba rynki są dla Sobieskiego bardzo obiecujące. Obecnie marka Sobieski jest 7. marką wódki na świecie w segmencie premium - mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: Sobieski, Wyborowa