Zaciskając pasa z powodu kryzysu, przestajemy kupować dzienniki. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Wirtualnemedia.pl, w maju 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich. Najwięcej stracił "Dziennik" i "Parkiet", natomiast najmniej "Gazeta Prawna" i "Fakt".
Jak się okazuje, mimo kryzysu, Polacy nie rezygnują z lektury "Faktu". Ta kolorowa gazeta, wydawana przez Axel Springer Polska, wciąż pozostaje liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich. W maju sprzedaż "Faktu" przekroczyła 454 tys. egzemplarzy, a to zaledwie o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Kto ile stracił?
Na drugim miejscu znalazła się, wydawana przez Agorę, "Gazeta Wyborcza". Jej średnia sprzedaż w maju wyniosła ponad 327 tys. egzemplarzy. Ten dziennik stracił jednak więcej - bo aż 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Jest to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ciągu ostatnich lat.
Trzecią pozycję - według raportu - zajął "Super Express", którego wydawcą jest Murator. Sprzedaż tego dziennika spadła o 10 proc. i wyniosła ponad 183 tys. egzemplarzy.
Dużą stratę odnotowała "Rzeczpospolita", wydawana przez Presspublikę. Tu spadek sprzedaży sięgnął 14 proc. W maju dziennik sprzedawał się w ilości prawie 118 tys. egzemplarzy.
Dopiero na piątym miejscu pod względem sprzedaży znalazł się "Dziennik" (Axel Springer Polska). Sprzedaż tej gazety spadła w ciągu roku aż o jedną trzecią i wyniosła prawie 79 tys. egzemplarzy.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24