Kryzys gospodarczy powoduje, że konsumenci na całym świecie zastanawiają się, na czym oszczędzać. Na pierwszym miejscu wymieniają ograniczenie wydatków na gaz i prąd, rozrywkę, odzież - na końcu wskazują na alkohol i papierosy - donosi "Puls Biznesu".
Jak wynika z badania firmy Nielsen, która o sposoby oszczędzania zapytała 28 tys. konsumentów z 48 krajów świata, w tym z Polski, aż 40 proc. ankietowanych odłoży w czasie zakup nowinek technicznych, a 36 proc. będzie oszczędzać na jedzeniu zastępując droższe produkty tańszymi.
Badani będą także opóźniać wymianę sprzętów domowych i ograniczą wydatki urlopowe. Co ciekawe - pisze "Puls Biznesu" - najmniej ankietowanych planuje robić to w przypadku zakupu alkoholu - 16 procent i papierosów - 12 procent.
Źródło: "Puls Biznesu", PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu