- 10 mln aktywnych użytkowników kont internetowych można się spodziewać w 2010 r. w Polsce - twierdzi Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich.
Za klientów aktywnych uważa się osoby i mikrofirmy, które korzystają z konta w internecie co najmniej 2 razy w miesiącu. Obecnie jest ich w Polsce ponad 4,8 mln na ponad 10,8 mln osób mających dostęp do swojego konta przez internet.
Na 2008 rok prognozy zakładają 13 mln kont z dostępem przez internet, a na 2010 - 15 mln. Jeśli chodzi o aktywnych użytkowników, to z obecnych 4,8 mln liczba ta ma rosnąć do 7 mln w 2008 roku i 10 mln w 2010 roku. Obecnie ogólna liczba rachunków bankowych w Polsce wynosi ok. 33 mln.
Nie tylko dla młodych
Internauci najczęściej korzystają z bankowości w internecie - poza dokonywaniem przelewów - badają swoją zdolność kredytową, zamawiają karty płatnicze, kupują doładowania do telefonów komórkowych i korzystają z promocji - np. zamawiają kartę kredytową razem z biletem na koncert. Klienci zarządzają też aktywnie swoimi pieniędzmi: zakładają lokaty i kupują fundusze inwestycyjne oraz śledzą historię wydatków na swojej karcie kredytowej.
Dane banków wskazują na zmianę profilu użytkownika konta internetowego - nie są to już tylko najmłodsi klienci, a coraz częściej osoby ok. 40 roku życia.
Według przedstawionych w środę badań Instytutu Pentor, zdaniem 40 proc. bankowców największy wpływ na zwiększone zainteresowanie klientów bankowością internetową ma oszczędność czasu. Decyduje o tym także taniejący dostęp do internetu, niższe ceny transakcji w internecie, a także wzrost wiedzy i umiejętności klientów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl