Takie sportowe imprezy zawsze mają dobry wpływ na sprzedaż telewizorów - zacierają ręce zarówno producenci jak i właściciele sklepów z elektroniką.
- Duże wydarzenia sportowe często stają się impulsem do wymiany telewizora. Decydujące znaczenie ma oczywiście prestiż dyscypliny - od lat prym wiedzie piłka nożna - oraz to, czy w zawodach uczestniczy krajowa reprezentacja - komentuje rzecznik Panasonic Polska, Radosław Jaworski.
W tym roku dodatkowo producenci liczą na debiut technologii 3D. W tym systemie ma być transmitowanych kilka meczów z piłkarskich mistrzostw świata w RPA.
Zeszłoroczne spadki
2009 r. nie przyniósł korzyści producentom i sprzedawcom elektroniki. W pierwszych jego miesiącach sprzedaż telewizorów LCD i plazmowych mocno rosła, ale po listopadzie ten segment wartościowo w porównaniu z tym samym okresem 2008 r. zyskiwał jedynie 0,2 proc.
Sprzedaż całego rynku elektroniki konsumenckiej w ubiegłym roku była o prawie 10 proc. niższa niż w poprzednim.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24