Fabularny film ściągany gratis - i legalnie - przez internet? To możliwe. Koncern Microsoft poszerzył ofertę swojego portalu MSN dla niemieckojęzycznych internautów. W sieci dostępne są i filmy, i seriale telewizyjne, i muzyczne klipy. Cel? Konkurencyjna walka z Youtube i podobnymi rywalami.
To start Youtube w lutym 2005 roku zrewolucjonizował myślenie o wideo w internecie. To, co na początku było platformą wymiany krótkich plików wideo pomiędzy internautami, wkrótce stało się też wygodnym narzędziem do udostępniania profesjonalnych materiałów.
Sukces Youtube to 10 godzin materiału filmowego ładowanego na serwery w ciągu każdej minuty. W ślady prekursora podążają coraz liczniejsze firmy, a teraz dołacza do tego grona i gigant z Redmont. Jak się wydaje, to wyzwanie może okazać się poważne, choć dziś za marką Youtube stoi już inny z wielkich świata internetu - Google.
Wideoteka Microsoftu wystartowała w wersji niemieckiej. Użytkownicy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii mają do dyspozycji przede wszystkim pełnometrażowe filmy kinowe. Rejestracja nie jest konieczna.
Na początek do obejrzenia jest około stu pełnometrażowych pozycji, głównie wyprodukowanych w latach dziewięćdziesiątych. Najbardziej znane tytuły to "Buntownik z wyboru" ("Good Will Hunting"), "Życie jest piękne" ("Das Leben ist schön"), "Zagubieni w kosmosie" ("Lost in Space"), czy thriller "13 piętro" ("The 13th Floor"). W ofercie są też kreskówki, jak "Kaczor Duffy" czy "Popeye".
Aby spełnić surowe niemieckie wymogi dotyczące ochrony małoletnich filmy dozwolone od lat 16 są dostępne wyłącznie pomiędzy 22 a 6 rano.
Oglądać filmy z biblioteki MSN można za darmo, a dokładniej - za obejrzenie także reklam. Przed rozpoczęciem filmu pojawia się pierwszy krótki spot, kolejne - w blokach do 90 sekund każdy - w odstępach co dziesięć minut.
Microsoft zapowiada rozbudowę oferty w nadchodzącym roku, tak aby zwiększyć atrakcyjność swego portalu. M.in. we współpracy z firmą VidZone ma zaoferować wkrótce bibliotekę klipów muzycznych licznych niezależnych zespołów.
- Nasi użytkownicy będą mogli cieszyć się ofertą muzyczną i video bez konieczności odwiedzania wyspecjalizowanych portali muzycznych - zapowiada telewizji ZDF Marc Adam, szef produkcji MSN Deutschland.
Konkurencja jednak nie śpi. Youtube także poszerza swoją ofertę: na początku listopada zapowiedziało współpracę z jedną z największych filmowych wytwórni Hollywood - Metro-Goldwyn-Mayer (MGM). Jej filmy - zarówno telewizyjne, jak i kinowe - mają także bezpłatnie być dostępne dla internautów. To przedsięwzięcie ma również być finansowane z reklam doklejanych do oglądanych materiałów.
Źródło: ZDF
Źródło zdjęcia głównego: msn.de