Koncern Microsoft obiecuje piękniejszy internet - w nowej wersji swojej przeglądarki Internet Explorer. Zaprezentował właśnie testową wersję IE 9. Program ma być zdecydowanie szybszy, lepiej spełniać internetowe standardy, lepiej wykorzystywać możliwości nowoczesnych komputerów... Czyli generalnie odpowiedzieć na wyzwania konkurentów.
Microsoft na premierę Internet Explorera 9 beta przygotował specjalną stronę internetową Beauty of the Web (w języku angielskim). Tam daje szansę poznania najciekawszych funkcji swej przeglądarki, tam znajdziemy szereg prezentacji i samouczków, które ułatwią poznanie jej możliwości.
Jak zauważają eksperci "PC World Komputer", wiele wskazuje na to, że IE 9 będzie najlepszą przeglądarką internetową w historii Microsoftu. Do wyświetlania internetowej grafiki i video przeglądarka teraz będzie potrafiła wykorzystać wszystkie możliwości karty graficznej naszego komputera.
IE 9 umie też poprawnie interpretować większość poleceń HTML5 najnowszej wersji jeżyka, w którym tworzone są strony internetowe. To oznacza prostsze osadzanie na stronach www filmów, wykresów i ruchomych obrazków - bez użycia ciężkiej i podatnej na włamania technologii Flash firmy Adobe.
Szybkość przeglądania ma zwiększyć nowy silnik JavaScript-u o nazwie Chakra. Dzięki niemu IE 9 ma ruszyć w pościg za Google Chrome i Safari, które pod tym względem były dotąd znacznie szybsze. Pasek adresu został zintegrowany z paskiem wyszukiwania, zmniejszona została liczba przycisków. Ciekawostką jest dostosowywanie koloru przycisków nawigacyjnych do kolorystyki odwiedzanej strony (np. żółta na Onecie, a niebieska na Facebooku).
IE 9 beta ma zgodny z nowymi trendami minimalistycznywygląd i świetnie wykorzystuje możliwości systemu operacyjnego Windows 7. Karty mogą być odczepiane od okna przeglądarki i dokowane do brzegów pulpitu. Ponadto poszczególne strony internetowe mogą być przypinane do paska zadań.
Producent obiecuje też, że nowa przeglądarka będzie bardziej bezpieczna i niezawodna od swoich poprzedniczek.
W roku 2003, po zwycięstwie w tzw. pierwszej wojnie przeglądarek, Internet Explorer miał 97 procent udziału w rynku. Obecnie w skali świata jest to 60 procent (wg. firmy Net Applications), natomiast w Polsce - wg danych firmy Gemius - ok. 30 procent (w Polsce dominują różne wersje Firefoxa, posiadające ok. połowy rynku).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: beautyoftheweb.com