Duński koncern zabawkarski LEGO z dumą obwieszcza: jesteśmy numerem 4. na świecie. Z zeszłym roku Duńczykom na całym świecie udało się sprzedać klocki, figurki i inne drobiazgi za równe 16 miliardów koron, czyli równowartość 2,15 mld euro.
Taka suma oznacza 37-procentowy wzrost sprzedazy w stosunku do roku 2009. Jednocześnie zysk firmy wzrósł o 69 procent - do 3,7 mld koron.
Największą sprzedaż firma odnotowuje w USA, Wielkiej Brytanii, Rosji oraz Europie Wschodniej. LEGO twierdzi, że dzięki wzrostom awansowało na czwarte miejsce wśród zabawkarskich potęg świata - za amerykańskim Mattelem, japońskim Namco-Bandei oraz również amerykańskim Hasbro. Numerem 5. jest japońska firma Takara-Tomy.
Rodzinna firma LEGO przeszła w latach 2003-04 głęboki kryzys. W jego wyniku dokonała restrukturyzacji ponownie skupiła się na swych tradycyjnych klockach zamiast wcześniejszego poszerzania asortymentu. Jednocześnie produkcję ulokowano w krajach o stosunkowo niskich płacach - Czechach i Meksyku.
Źródło: AFP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu