Dramatycznie spada sprzedaż największych w kraju dzienników. Najpoważniejsze, dwucyfrowe spadki w porównaniu z 2008 rokiem odnotowały "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita" i "Puls Biznesu" - wynika z listopadowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W porównaniu z listopadem 2008 r. w tym samym miesiącu 2009 roku sprzedaż spadła wszystkich największych gazet. Największy spadek dotknął "Puls Biznesu". Jego sprzedaż ogółem wyniosła 14,4 tys. egzemplarzy - a to niemal 20 proc. mniej niż w listopadzie 2008 r. (wtedy sprzedawano ponad 18 tys. egzemplarzy). W porównaniu z październikiem 2009 r. sprzedaż tego dziennika w listopadzie spadła o 0,7 proc.
Duże straty odniosła również "Gazeta Wyborcza". Jej sprzedaż ogółem w listopadzie 2009 r. przekroczyła 324 tys. egzemplarzy - czyli była o 13,2 proc. mniejsza niż w tym samym miesiącu 2008 r. (373,6 tys. egzemplarzy). W stosunku do października 2009 r. sprzedaż tego dziennika spadła o 3 proc.
Dwucyfrowy spadek odnotowała także "Rzeczpospolita". Jej sprzedaż spadła z ponad 130 tys. do 114,4 tys. egzemplarzy - czyli aż o 12 proc. W porównaniu do października 2009 liczba sprzedanych egzemplarzy gazety spadła o 1,7 proc.
Wydawany od września 2009 r. "Dziennik Gazeta Prawna" również stracił w porównaniu z poprzednim miesiącem. W listopadzie 2009 r. jego sprzedaż wyniosła 98,2 tys. egzemplarzy, podczas gdy w październiku 2009 r. było to 107,8 tys.
Straciły też tabloidy
Ciesząca się tradycyjnie dużym zainteresowaniem prasa bulwarowa też nie ma powodów do radości. Sprzedaż "Super Expressu" spadła o 9,4 proc. rok do roku - z 202,7 tys. egzemplarzy do 183,8. W zestawieniu z październikiem 2009 r. sprzedano o 2,2 proc. mniej egzemplarzy.
Znacznie lepiej na tym tle wypadł konkurencyjny "Fakt". Jego sprzedaż wyniosła 463,7 tys. egzemplarzy, czyli o 3,7 proc. mniej niż w 2008 r. (481,6 tys.) Natomiast w porównaniu z poprzednim miesiącem (październikiem 2009 r.) sprzedaż tej gazety wzrosła o 14 proc.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24