Wyniki Sony Ericsson gorsze od oczekiwań. Spółka w III kwartale zarobiła 62 miliony euro (przed opodatkowaniem), tymczasem rynek oczekiwał wyniku wyższego o 10 milionów euro. Firmie w osiągnięciu zysku przysłużył się ostatni boom na smartfony: średnia cena sprzedawanego urządzenia wzrosła o niemal 1/3.
Firma to spółka japońskiego Sony i szwedzkiego producenta sprzętu telekomunikacyjnego LM Ericsson, powołana do wytwarzania telefonów komórkowych.
Sony Ericsson w III kwartale sprzedało 10,4 miliona aparatów. To wynik o pół miliona sztuk gorszy od poprzedniego kwartału i sporo gorszy od oczekiwań analityków, liczących średnio na 12 milionów. Rok temu w III kwartale sprzedaż wyniosła 14,1 milionów sztuk.
Teraz jednak sprzedają się zwłaszcza smartfony, o znacznie wyższej jednostkowej wartości. Średnia cena sprzedanego urządzenia wyniosła 154 euro, podczas gdy przed rokiem było to 114 euro. Jednak w II kwartale 2010 roku wynik był jeszcze lepszy - 160 euro.
Mimo to prezes spółki ocenił, że rezultaty firmy się stabilizują. Sony Ericsson ma skupić się właśnie na smartphone'ach, które już teraz odpowiadają za ponad połowę sprzedaży. Firma jednak słabo sobie radzi z konkurencją ze strony Apple czy Research in Motion (producenta urządzeń Blackberry).
Źródło: DPA
Źródło zdjęcia głównego: Sony Ericsson