Największa na świecie firma z branży towarów luksusowych ma za sobą dobry rok, a zawdzięcza go zwłaszcza Chińczykom. To głównie dzięki ich zakupom właściciel marku Luis Vuitton zwiększył w ubiegłym roku przychody o prawie 1/5.
Zeszłoroczne przychody firmy LVMH były o 19 proc. wyższe niż w roku 2009 i wyniosły łącznie 20,3 miliardów euro. Zysk operacyjny wzrósł o 29 proc. do 4,3 mld euro.
Dobre wyniki LVMH sprawiły, że zarząd zarekomendował podniesienie dywidendy o ponad 1/4.
Rok 2010 był udany nie tylko dla marek luksusowych ubrań i dodatków LVMH, ale i dla działu alkoholi. Ten ostatni zanotował wzrost sprzedaży o 19 proc. - i 22-procentowy wzrost zysku. Spółka zwiększyła w 2010 roku między innymi sprzedaż szampana Moet & Chandon. Dobrze radziły sobie też marki biżuterii i zegarków TAG Heuer, które należą do grupy.
Z ożywienia cieszy się cała branża producentów dóbr luksusowych - sprzedaż takich produktów na całym świecie poszła w ubiegłym roku w górę o 1/10, po spadku w 2009 r. o 8 proc.
Źródło: TVN CNBC, BBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN24