Sprzedaż gazet wciąż spada - wynika z comiesięcznych badań ZKDP. W październiku łączna sprzedaż pięciu największych gazet ogólnopolskich w kraju ("Fakt", "Gazeta Wyborcza", "Super Express", "Rzeczpospolita" i "Dziennik Gazeta Prawna") obniżyła się o 7,4 proc., do 1,2 mln egzemplarzy w porównaniu z październikiem 2009 - podaje rp.pl.
Tylko "Super Express" obronił w październiku wynik sprzed roku. Odnotował wzrost sprzedaży o 3 proc. do 194,1 tys. egzemplarzy. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" była stabilna, obniżyła się rok do roku tylko o 1,1 proc. i wynosiła 140,7 tys. egzemplarzy. Pozostali stracili rynek.
Najwięcej stracił "Dziennik Gazeta Prawna". Październik to pierwszy miesiąc, w którym wyniki tej gazety można porównać z tymi z przed roku, gdyż gazeta ukazuje się w obecnej formule od połowy września 2009. W październiku 2010 roku sprzedaż gazety wydawanej przez Infor Biznes spadła rok do roku o 19,6 proc. do 92,5 tys. egzemplarzy.
Największe dzienniki tracą rynek
Spadła także sprzedaż dwóch największych polskich dzienników - "Faktu" w porównaniu z październikiem 2009 roku obniżyła się o 10,3 proc. do 410,9 tys. egzemplarzy, a "Gazety Wyborczej" spadła o 7,7 proc. do 334,5 tys. egzemplarzy.
Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy obejmują "rozpowszechnianie płatne razem", co oznacza oprócz sprzedaży w kioskach i prenumeracie także inne rodzaje rozpowszechniania, gdzie gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej.
Źródło: rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu