Na amerykańskim rynku szykuje się kolejny głośny debiut spółki z branży internetowej. Mowa o spółce Zynga, która produkuje gry m.in. dla serwisu społecznościowego Facebook. Zynga ma na swoim koncie takie hity jak FarmVille czy CityVille.
O planach Zyngi napisał powiązany z "Wall Street Journal" portal All Things Digital. Według serwisu, firma być może jeszcze w tym tygodniu złoży dokumenty w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
Zynga może być dla inwestorów łakomym kąskiem. Według ostatniej wyceny jest warta aż 10 miliardów dolarów. "Wall Street Journal" podał niedawno, że jej przychody w ubiegłym roku wyniosły 850 milionów dolarów - trzy razy więcej niż rok wcześniej. Spółka błyskawicznie zwiększa też zatrudnienie - w zeszłym roku pracowało w niej ok. 800 osób, dziś jest już ich ponad półtora tysiąca.
Ćwierć miliarda graczy
Założona przez 45-letniego dziś Marka Pincusa Zynga, to numer jeden wśród producentów gier społecznościowych. Miesięcznie w gry spółki aktywnie gra ponad 250 mln użytkowników, głównie na Facebooku. Obecnie największą popularnością cieszy się gra CityVille, która przyciąga ok. 90 mln użytkowników.
Wejście Zyngi na giełdę byłoby kolejną ofertą publiczną spółek internetowych w ostatnim czasie. Udane debiuty zaliczył niedawno portal społecznościowy LinkedIn i wyszukiwarka Yandex, zwana "rosyjskim Googlem". Yandex zadebiutował na Nasdaqu wczoraj, a jego akcje w trakcie sesji drożały o 50 procent. LinkedIn na pierwszej sesji drożał nawet o 170 procent. Część ekspertów mówi już nawet o tworzącej się na rynku nowej bańce internetowej.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: farmville.com