W 2009 roku główny serwis informacyjny TVN - Fakty po raz pierwszy w historii wyprzedził swojego głównego konkurenta - Wiadomości TVP pod względem udziału w rynku. - Dziękujemy naszym widzom, którzy z roku na rok w coraz większej liczbie jako główne źródło informacji wybierają właśnie Fakty TVN – powiedział Kamil Durczok, redaktor naczelny Faktów.
W 2009 roku Fakty były najpopularniejszym programem informacyjnym w Polsce. Ich udział w rynku wyniósł 31,7 proc. (wzrost o 1,2 punktu procentowego), a Wiadomości TVP - 31,2 proc. (spadek o 1,9 p.p.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
- Cieszy zwycięstwo nad głównym rywalem, zwłaszcza w sytuacji w której wciąż mamy mniejszy zasięg techniczny niż Wiadomości. To przede wszystkim zasługa Zespołu Faktów – najlepszego telewizyjnego teamu w Polsce. Dziękujemy naszym widzom, którzy z roku na rok w coraz większej liczbie jako główne źródło informacji wybierają właśnie Fakty TVN – powiedział szef Faktów Kamil Durczok.
Średnia widownia, jaką gromadziły Wiadomości od 1 stycznia do 29 grudnia 2009 roku to 4,2 mln widzów, czyli o 80 tys. mniej niż rok wcześniej. Fakty miały 3,9 mln widzów, o 290 tys. więcej niż rok wcześniej, a Wiadomości Polsatu 2,5 mln, o 50 tys. mniej.
W 2009 roku kanał TVN utrzymał również pozycje lidera rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat), będąc najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polace w peak time, czyli godzinach 18:00-23:00.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn