W ubiegłym tygodniu po raz pierwszy w historii Facebook wygenerował większy ruch w amerykańskiej sieci niż Google. Jak wynika z badań firmy Hitwise, wejścia internautów na Facebooka stanowiły 7,07 proc. wszystkich kliknięć w amerykańskiej części sieci, a w przypadku Google - 7,03 prc. Jednocześnie ten najpopularniejszy portal społecznościowy okazał się w USA najczęściej odwiedzaną w tym czasie witryną.
Facebookowi zdarzało się już wyprzedzać Google już wcześniej, to zdarzało się jednak dotąd tylko w pojedyncze dni. W ubiegłym roku było tak m.in. w Wigilię, w Boże Narodzenie, Nowy Rok, a w tym roku - w poprzedni weekend 6-7 marca - informuje Heather Dougherty, szefowa firmy Hitwise, zajmującej się badaniem ruchu w amerykańskiej sieci.
Facebook poszybował o 185 procent
Przewaga nad Google nie jest imponująca, ale wystarczy przypomnieć, że Facebook jeszcze rok temu - w analogicznym tygodniu - miał tylko 2-procentowy udziału w ruchu internetowym. Przez 12 miesięcy - jak wylicza Hitwise - odnotował wzrost o 185 proc. W lutym liczba użytkowników tego serwisu na całym świecie sięgnęła 400 milionów.
Trzeba jednak zauważyć, że zyskał również Google - w tym samym okresie udział tego giganta w ruchu internetowym USA wzrósł o 9 proc.
Zyski nadal nieporównywalne
Mimo niekwestionowanego sukcesu Facebooka, finansowy wymiar działalności obu firm wygląda jak walka Dawida z Goliatem: Facebook w tym roku liczy najwyżej na półtora miliarda dolarów przychodów, podczas gdy przychody Google w minionym roku były 16 razy większe.
Zdaniem analityków popularność portali społecznościowych będzie stale rosnąć. Firma Nielsen wylicza, że statystyczny internauta w grudniu spędzał na nich miesięcznie 5,5 godziny - a to aż o 82 proc. więcej czasu niż rok wcześniej.
Źródło: weblogs.hitwise.com, sfgate.com, TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24