W czwartym kwartale 2013 roku ponad połowa (53 proc.) przychodów Facebooka z reklam pochodziła z rynku mobilnego. Spółka poinformowała, że obecnie ma 1,23 mld użytkowników, z czego ponad 940 mln posiada dostęp do usług mobilnych serwisu (na smartfonach i tabletach). Facebook osiągnął największy wzrost przychodów w ciągu ostatnich dwóch lat.
W środę już po publikacji informacji o wynikach spółki za czwarty kwartał akcje Facebooka wzrosły o 12 proc. Firma poinformowała, że przychody z reklam mobilnych stanowiły 53 proc. całkowitych przychodów reklamowych w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku, w porównaniu z 49 proc. w trzecim kwartale.
Bilans
Facebook podkreśliła, że obecnie ma 1,23 mld użytkowników, z tego ponad 940 mln. posiada dostęp do usług mobilnych (na smartfonie i tablecie). Średnia cena za reklamy w serwisie wzrosła w ubiegłym roku niemal o sto proc (92 proc.) - podała spółka.
Firma podkreślił, że zauważa wzrost zainteresowania swoją ofertą wśród użytkowników. Ponad 60 proc. wszystkich miesięcznych użytkowników odwiedzała Facebooka każdego dnia w czwartym kwartale 2013 r.. Stanowi to wzrost o blisko 60 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2012 roku. Łączne przychody w IV kwartale wzrosły do niemal 2,6 mld dolarów, w porównaniu z 1,5 mld dolarów rok wcześniej i ponad 2,3 mld dol. oczekiwanych przez analityków.
Zysk netto wyniósł 523 mln dolarów w porównaniu do 64 mln w tym samym okresie rok wcześniej. Firma podała, że przychód za cały 2013 rok wyniósł 7,9 mld dolarów. Zysk operacyjny sięgnął 2,8 mld dol. (przy 538 mln dol. rok wcześniej), a wynik netto wynosił 1,5 mld dol.
Autor: mn / Źródło: Reuters