W morzu światowych alkoholi, wbrew obiegowym opiniom, nasze marki niewiele znaczą. Alkohol znad Wisły rzadko trafia do kieliszków na całym globie - pisze "Puls Biznesu".
Z najnowszego zestawienia 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie, które przygotował Impact Databank, wynika, że polskie marki wódek są daleko od podium.
Najwyżej notowany jest Sobieski (Grupa Belvedere), który - według danych za 2010 r. - zajmuje 32. miejsce na świecie ze sprzedażą na poziomie 3,1 mln 9-litrowych kartonów. Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) zajmuje dopiero 57. miejsce ze sprzedażą na poziomie 1,8 mln kartonów. W pierwszej setce mamy też jeszcze Luksusową (1,1 mln k.)
Na światowych rynkach dominuje Johnnie Walker (whisky), przed Smirnoffem (wódka) i Hennessy (koniak).
Abyśmy znowu brylowali, potrzebna jest pomoc państwa - apeluje rodzima branża. I prosi o symbol: w czasie polskiej prezydencji w UE wznośmy toasty naszą wódką, a nie francuskim szampanem - pisze "Puls Biznesu".
Źródło: "Puls Biznesu"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24