Szyld BZ WBK pozostanie niezmieniony. Oświadczenie prezesa Mateusza Morawieckiego w TVN CNBC zaskakuje, bowiem hiszpański Santander, nowy właściciel polskiego banku, jest znany z szybkiego wprowadzania własnych porządków - i logo - w przejmowanych instytucjach.
- Rebrandingu w naszych oddziałach w ogóle nie planujemy w najbliższym czasie, ani w najbliższych latach - powiedział przed kamerą TVN CNBC prezes BZ WBK Mateusz Morawiecki.
We wrześniu 2010 roku hiszpański potentat finansowy Banco Santander poinformował, że kupuje od irlandzkiego AIB ponad 70 proc. akcji banku BZ WBK za 2 miliardy 94 miliony euro. W lutym tego roku Hiszpanie ogłosili wezwanie na pozostałe akcje i zwiększyli swoje udziały do ponad 95 procent.
Santander to największy bank strefy euro pod względem wartości rynkowej.
Choć z reguły w przejmowanych na innych rynkach bankach dość szybko zmieniał logo na własne w Polsce najwyraźniej docenił siłę lokalnej marki. - Mamy przekonanie, że nasza marka jest silna i rozpoznawalna. Spontaniczna rozpoznawalność jest powyżej 50 procent, a wspomagana blisko 100-procentowa. Więc nie ma potrzeby rezygnować z tak silnej marki lokalnej - podkreślił prezes Morawiecki.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC