Po setkach plotek i kilkunastu wyciekach informacji, nowy gadżet ze znaczkiem Apple ujrzał wreszcie światło dzienne. Zgodnie ze wszystkim przewidywaniami Steve Jobs pokazał zgromadzonym w San Francisco dziennikarzom i blogerom tablet - czyli multimedialny dotykowy sprzęt, który ma zmienić nasze podejście do sieci i rozrywki.
- To absolutnie magiczny i rewolucyjny produkt - powiedział na początku konferencji Jobs o swoim opus magnum, które nosi wdzięczną nazwę iPad. Przez ponad pół godziny prezentował w amerykańskiej siedzibie Apple zalety nowego gadżetu.
A było co pokazywać - na tablecie będziemy mogli przeglądać zasoby sieci, filmy z internetowej telewizji, czytać e-booki, grać i korzystać z internetowych aplikacji. Wszystko to przy pomocy wygodnego dotykowego ekranu i dotykowej klawiatury. To właśnie intuicyjna obsługa iPada ma zmienić nasze podejście do obsługi komputera.
"Jest zachwycający!"
Gadżet zbiera rewelacyjne opinie blogerów zdających na żywo relację z prezentacji. "Prosta i przejrzysta nawigacja", "imponująca obsługa aplikacji, map, zdjęć", "Niesamowita jakość obrazu" - piszą. Nie brakuje porównań do poprzedniego hitu Apple, czyli iPhone'a. "To trochę taki iPhone, tyle że większy. Ale jego obsługa będzie tak samo prosta" - napisał jeden z blogerów.
Książki i gazety
iPad będzie naładowany aplikacjami. Część będzie służyć do wygodnego przeglądania serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy kupowania muzyki z już istniejących serwisów. Nowością jest aplikacja iBook, która ma ułatwić czytanie elektronicznych książek. Aplikacja będzie działać w oparciu o porozumienia z największymi wydawcami książek takimi jak Penguin, Macmillan, Simon & Schuster, Harper Collins and Hachette. To ewidentna rękawica rzucona Amazon Kindle, który do tej pory uchodzi za najpopularniejszy za oceanem e-czytnik.
Tablet ma również podbić rynek prasy. Pokazane podczas konferencji elektroniczne wersje największych amerykańskich gazet wyglądają na tablecie zachwycająco. To ma zachęcić wydawców do tworzenia elektronicznych magazynów dedykowanych gadżetowi od Apple.
10 godzin na baterii
Jeśli chodzi o szczegóły techniczne - to również takie zostały zdradzone podczas konferencji. iPad jest cieniutki - ma tylko 1,5 cm grubości. Na baterii ma wytrzymać 10 godzin i ma być wyposażony we własny 1Ghz procesor od Apple. Sprzęt będzie obsługiwał sieć bezprzewodową Wi-Fi i transfer 3G.
Tablet wyposażony jest w 9,7 calowy ekran LED oparty na technologii IPS. Oznacza to, że oglądanie filmów z grupą przyjaciół, która na iPada będzie spoglądać pod różnym kątem nie powinno być problemem. Dla wszystkich, którzy nie lubią dotykowych klawiatur koncern przygotował tez specjalną tradycyjną klawiaturę, którą będzie można wygodnie podłączyć do iPada.
Tylko 499 dolarów
iPad ma pojawić się w sprzedaży w przeciągu 60 dni. Najtańsza wersja ma kosztować 499$, najdroższa (64GB) - 829$.
Źródło: tvn24.pl