Agora przejęła trzeciego co do wielkości gracza na rynku kinowym - sieć "Helios". Jak oceniają analitycy, tym samym medialny koncern wreszcie będzie miał od dawna poszukiwane nowe źródło przychodów i mocniejszą pozycję w segmencie rozrywki.
– Po wielu latach Agora wreszcie kupiła perspektywiczny biznes, i to na dodatek w dobrej cenie – skomentował na łamach "Dziennika Gazety Prawnej" analityk DB Securities Łukasz Wachełko.
- To pierwsze sensowne przejęcie Agory od czasu kupna outdoorowej spółki AMS w 2002 roku - dodaje na łamach "Rzeczpospolitej" Sobiesław Pająk z Domu Maklerskiego IDM SA.
1/4 polskich biletów
Helios ma 26 kin, w tym wyposażone w projekty 3D, zarówno w największych, jak i średniej wielkości miastach w Polsce. Jest trzecim co do wielkości operatorem na rynku, którego ubiegłoroczne przychody wyniosły 186 mln zł, a zysk 10,3 mln zł. Helios ma 24 proc. udziałów w rynku sprzedaży biletów, którego wartość wyniosła w ubiegłym roku 681 mln zł. prawa
- Helios będzie rozwijał się nadal przez rozbudowę nowych obiektów i nowe technologie takie, jak projektory cyfrowe pozwalających na wyświetlanie filmów 3D. Ma ich już 20, a przybędzie jeszcze kilkadziesiąt – zapowiedział w "DGP" Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory, wydawcy Gazety Wyborczej i portalu Gazeta.pl.
Szukali kupca przez dwa lata
We wtorek wieczorem Agora podpisała umowę zakupu 84 proc. udziałów w Centrum Filmowym Helios od - będących dotychczas udziałowcami - trzech funduszy inwestycyjnych. Pozostałe 16 proc. udziałów pozostaje w rękach osób fizycznych. Dotychczasowi właściciele poszukiwali nabywcy od dwóch lat.
Wartość transakcji to 25 mln euro, czyli około 97 mln zł. Kwota transakcji może zostać warunkowo podniesiona o 1 mln euro. Transakcję musi teraz zaakceptować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24