Samochód z elektryczną jednostką napędową nie musi być przeznaczony tylko do miasta. Francuscy inżynierowie z Renault udowodnili, że da się pogodzić dynamiczne osiągi oraz nowoczesny design.
Linię hatchbacków Megane, Renault produkuje od 1996 roku. Nowe Megane E-Tech 100% Electric jest konstrukcją elektryczną i równocześnie pierwszym samochodem tej marki, który wykorzystuje dedykowaną platformę CMF-EV. Od poprzedników różni się także rysami charakterystycznymi dla crossovera, wyrazistym tyłem i sportową, opadająca linią dachu gwarantują niespotykany, aerodynamiczny kształt.
Nowoczesny wygląd dopełniają 20 calowe felgi aluminiowe, reflektory full LED z przodu i światła LED z efektem włókien 3D z tyłu oraz chromowane elementy w złocistym kolorze Warm Titanium.
Jazda wspomagana przez technologię
Podobnie jak we wszystkich pojazdach elektrycznych, prawie bezgłośny silnik zapewnia natychmiastowe i pięknie progresywne przyspieszenie, co pozwala wykorzystać luki w ruchu, które mogą ominąć tradycyjne samochody spalinowe. Jeśli wcześniej jeździłeś samochodem elektrycznym, prawdopodobnie zauważysz, że elektryk Megane ma lekkość i zwinność, których brakuje niektórym samochodom tej klasy.
Samochód posiada również hamowanie regeneracyjne, które można kontrolować za pomocą łopatek na kierownicy. Komfort jazdy to także brak zmiany biegów, dzięki czemu kierowca może skupić się na przyjemności pokonywanej trasy.
Renault Megane E-Tech posiada aż 26 nowoczesnych systemów wspomagania jazdy. To m.in. kamera zainstalowana na szybie tylnej, która przesyła obraz za pojazdem do wewnętrznego lusterka wstecznego. Przydatny okaże się też z pewnością system Active Driver Assist. Ten asystent jazdy reguluje prędkość uwzględniając ukształtowanie drogi utrzymując dystans bezpieczeństwa oraz samochód na środku pasa ruchu. W razie nagłego zwolnienia poprzedzającego nas auta system włączy hamulec chroniący przed kolizją.
Samochód również automatycznie dostosowuje światła do sytuacji na drodze oraz warunków pogodowych, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo. Z kolei dzięki zainstalowanej w przedniej szybie kamerze, nocą automatyczne przełączy światła drogowe na mijania. Dodatkowo nowoczesne auto posiada elektroniczne systemy bezpieczeństwa oraz parkowania.
Nie tylko do miasta!
Przyzwyczailiśmy się do myśli, iż auta elektryczne sprawdzają się najlepiej w mieście, natomiast jazda w trasę jest nieco problematyczna. W przypadku Renault Megane E-Tech możemy osiągnąć do 450 km zasięgu (WLTP). Dodatkowo, w 100% elektryczny Renault jest seryjnie wyposażony w kabel trybu 3 typ 2, którego można użyć do ładowania z wallboxa lub publicznego punktu ładowania. Każdy elektryczny Megane E-Tech jest również wyposażony w możliwość ładowania prądem zmiennym do 22 kW lub prądem stałym 85 lub 130 kW.
Olbrzymią zaletą elektrycznego Megane są jego możliwości przestrzenne. Renault naprawdę pomyślało o tym, czego potrzebują kupujący, więc wewnątrz znajdziemy imponującą pojemność schowków na poziomie 30-litrów. Uzupełnieniem będzie również siedmiolitrowy schowek między przednimi siedzeniami, w miejscu, w którym zwykle mieści się dźwignia zmiany biegów pozwala przewieźć wszelkie drobiazgi. Znajdują się tu także liczne uchwyty na kubki i porty ładowania USB-C. Bagażnik też ma rodzinny rozmiar, jego pojemność to 440 litrów.
Auto sprawdzi się zarówno dla rodziny, jak i pracującej osoby, która w trasie musi pozostać online. Umożliwi to 12-calowy dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy, nazwany przez Renault OpenR Link. Ustawiony pod kątem w kierunku kierowcy, zapewnia panoramiczne wrażenia. Komputer pokładowy korzysta z systemu operacyjnego Google, wraz z wbudowanymi aplikacjami jak Mapy Google i Asystentem Google, co zapewnia doskonałą łączność, a sam system korzysta z bezprzewodowych aktualizacji. Nowoczesność jest na wyciągnięcie ręki.
Źródło zdjęcia głównego: Renault