Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest obecnie najszybszym 5-drzwiowym sedanem na tzw. Pętli Północnej legendarnego toru Nurburgring. Włoskie auto palmę pierwszeństwa odebrało Porsche Panamera drugiej generacji.
Jeszcze do niedawna najszybszym 5-drzwiowym sedanem na słynnej Nordschliefe (Pętli Północnej) na Nurburgring było nowe Porsche Panamera. Pod koniec czerwca przejechało ją w czasie 7 minut i 38 sekund.
Teraz wynik poprawili Włosi. W momencie debiutu Giulii Quadrifoglio w 2015 roku producent publicznie przechwalał się, że jego nowy model będzie w stanie przejechać Pętlę Północną w czasie 7 minut i 39 sekund. Jednak wówczas mówił to w oparciu o wirtualne wyliczenia z poszczególnych sekcji toru.
W rzeczywistości Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pokonała pętlę szybciej - w zaledwie 7 minut i 32 sekundy.
Auto wystawione do bicia rekordu to wersja wyposażona w opcjonalną, 8-biegową skrzynię automatyczną, w miejsce seryjnej 6-biegowej. Za kierownicą w trakcie próby zasiadł włoski kierowca wyścigowy – Fabio Francia. Auto niemal cały czas jechało na granicy swoich możliwości i praw fizyki - nierzadko zbliżając się do prędkości 300 km/h.
Za osiągi w nowej Giulii odpowiada podwójnie doładowany silnik o 6 cylindrach w układzie widlastym i pojemności 3 000 ccm. Dzięki ponad 500 KM potrafi rozpędzić auto ze startu zatrzymanego do pierwszej setki w czasie poniżej 4 sekund. Za perfekcyjne trzymanie się nawierzchni w zakrętach odpowiada m.in. idealne rozłożenie masy w proporcji 50/50 oraz zaawansowany system wektorowego rozdziału momentu obrotowego.
Nurburgring, to miejsce uwielbiane przez producentów samochodów jako poligon doświadczalny a przede wszystkim miejsce potyczek dla nowych aut o sportowym zestrojeniu. To jednocześnie jeden z najbardziej wymagających technicznie torów na całym świecie. To właśnie tutaj 40 lat temu uległ poważnemu wypadkowi słynny kierowca Formuły 1 – Niki Lauda.
Autor: jt / Źródło: tvn24bis.pl