Zakończył się montaż wielkich belek na budowie drugiego odcinka Trasy Sucharskiego. To ostatnia tak spektakularna akcja montażowa przeprowadzana w ramach inwestycji. Droga połączy port z południową obwodnicą Gdańska i autostradą A1.
Trasa Sucharskiego jest uważana za najważniejszą i największą inwestycję drogową w północnej Polsce. Ma przede wszystkim umożliwić dojazd do gdańskiego portu, z ominięciem Śródmieścia miasta. Gotowy jest już jeden etap trasy od Węzła Ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte. Pozostałe dwa mają zostać zbudowane do końca roku.
Montaż gigantycznych belek
Drogowcy zbudowali także większą część odcinka od mostu wantowego im. Jana Pawła II do węzła Ku Ujściu.
Szczególnie widowiskowy był ostatni montaż belek na tym odcinku trasy, które posłużą jako część estakady. Do ich montażu wykorzystano gigantyczne przęsła o wadze od 25 – 42 ton. Aby je umieścić w odpowiednim miejscu, potrzebne były specjalne dźwigi.
- Do akcji wykorzystano dwa dźwigi klasy 250 ton do załadunku na samochody i 400 ton do montażu na podporach obiektu oraz tzw. transport dłużycowy – opowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
8 km trasy
Cała Trasa Sucharskiego składa się z trzech odcinków o łącznej długości ponad ośmiu kilometrów.
– Trasa przebiega z południowego wschodu, od planowanego węzła Olszynka, który zostanie wybudowany w ramach Obwodnicy Południowej Gdańska, do ul. Elbląskiej, przez istniejący most wantowy im. Jana Pawła II i dalej od węzła Wosia Budzysza wzdłuż ul. Sucharskiego do węzła Ku Ujściu, gdzie łączy się z budowaną obecnie Trasą Słowackiego, do Terminalu Promowego Westerplatte, na północnym zachodzie. Trasa będzie częścią korytarza priorytetowego nr 25 - połączenie terminali portowych w Gdańsku z częścią południową korytarza Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń – informuje Magdalena Kuczyńska z urzędu miasta w Gdańsku.
Autor: aja/par / Źródło: GIK
Źródło zdjęcia głównego: Gdańskie Inwestycje Komunalne | mat.prasowe