Wakacje w pełni. Warto zatem choć chwilę wolnego czasu poświęcić na czytanie książek. W trzecim wydaniu "Zaczytane wakacje" zawitały do Mikołajek. Książki polecili Krzysztof Hołowczyc, Mariusz Sieniewicz i Przemysław Borkowski. A Michał Komar odwiedził legendarną leśniczówkę Pranie.
Prozaik Mariusz Sieniewicz polecił książkę Włodzimierza Kowalewskiego pt. "Ludzie moralni". - Rzecz dotyczy polskiego biznesmena. To jest opowieść jednego z najbogatszych Polaków, który właśnie tu się osiedla i stwierdza, że coś musi po nim pozostać - powiedział Sieniewicz.
Z kolei Przemysław Borkowski z Kabaretu Moralnego Niepokoju przyniósł ze sobą audiobook pt. "Nowy Wspaniały Świat". - Wakacje to jest taki czas, kiedy dużo jeździ się samochodem, więc łatwiej jest książkę słuchać niż czytać. To książka napisana w 1932 roku, wizja świata przyszłości - powiedział.
A bohater spotu "Zaczytanych wakacji" Krzysztof Hołowczyc postanowił użyć "bardzo prostej zasady". - Ja zawsze gonię i moje książki to trochę lotnisko. Mój ulubiony ostatnio autor to Lee Child i książka "Uprowadzony" - polecił Hołowczyć.
Miejsce wyjątkowe
Michał Komar odwiedził słynną mazurską leśniczówkę Pranie. Bywali w niej Konstanty Ildefons Gałczyński, Władysław Broniewski czy Halina Poświatowska.
Bohater "Zaczytanych wakacji"
Kolejne, czwarte wydanie "Zaczytanych wakacji" już 20 lipca. Gościem programu będzie minister kultury Bogdan Zdrojewski oraz bohater kolejnego spotu promującego akcję "Zaczytane wakacje", aktor Robert Gonera.
Warto czytać
Zaczytane wakacje" to specjalna kampania zachęcająca do czytania w okresie letnim. Z Sopotu - w pierwszym wydaniu programu - do sięgania po książkę podczas urlopu namawiali gospodarze programu "Xięgarnia", czyli Agata Passent, Michał Rusinek, Mariusz Cieślik i Michał Komar oraz pisarz Stefan Chwin, poeta Tadeusz Dąbrowski i Larry Ugwu.
W drugim wydaniu z Krakowa do wakacyjnego wypoczynku z książką zachęcali wprost z Krakowa Maciej Maleńczuk, Ewa Lipska, Gaja Grzegorzewska oraz Zbigniew Preisner.
W państwach Unii Europejskiej okres letni to dla rynku księgarskiego dobry czas. Typowym zachowaniem Brytyjczyków, Niemców czy Skandynawów wyjeżdżających na wakacje jest zakup nowej powieści. Z danych polskich wynika, że miesiące letnie są dla wydawców i księgarzy sezonem martwym.
Kampania ma namawiać do zmiany nawyków. Pokazać, że podczas wakacji czytać można wszędzie: w podróży, nad wodą, w kawiarni, w górach. Jej twarzami zostali m.in. Danuta Wałęsa, Maciej Maleńczuk i Krzysztof Hołowczyc.
Autor: mn//tka / Źródło: tvn24.pl,TVN24
Źródło zdjęcia głównego: tvn24