Nie trzeba osiągać dobrych wyników, by o klubie było głośno – udowadnia Śląsk Wrocław. Mistrzowie Polski byli najbardziej medialnym klubem w wakacje – wynika z badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „Press-Service Monitoring Mediów”. Za plecami mistrza Polski uplasowały się Legia Warszawa i Lech Poznań.
W sierpniu w prasie i najpopularniejszych portalach internetowych ukazało się 3,5 tys. publikacji dotyczących Śląska Wrocław.
To znacznie więcej niż o drugiej Legii Warszawa (2,9 tys.) i trzecim Lechu Poznań (2,7 tys.).
Pisali o klęskach
Dobry wynik to efekt… słabych wyników. Najwięcej uwagi poświecono bowiem występom mistrzów Polski w kwalifikacjach do Ligi Mistrzów i Ligi Europy. Śląsk na ustach większości kibiców piłkarskich w Polsce był za sprawą udziału w III rundzie eliminacyjnej do Ligi Mistrzów. Oba mecze ze szwedzkim Helsingborgs IF wrocławianie przegrali (0:3 i 1:3), jednak informacje o tych porażkach i odpadnięciu z kwalifikacji LM szeroko rozeszły się w mediach.
W drugiej połowie lipca oczy całej Polski skierowane były na – również przegraną - rywalizację podopiecznych Oresta Lenczyka z niemieckim Hannoverem 96. Porażka 3:5 w pierwszym spotkaniu wzbudziła nie mniej emocji co 1:5 na pożegnanie z europejskimi pucharami.
Wrocławski klub od maja regularnie znajduje się w pierwszej trójce zestawienia.
Ruszyła liga, więcej o klubach
- W sierpniu wzrosła liczba publikacji o wszystkich – bez wyjątku – drużynach ligi. Było to spowodowane przede wszystkim startem rozgrywek T-Mobile Ekstraklasy. Z drugiego na trzecie miejsce w klasyfikacji najbardziej medialnych klubów spadł Lech Poznań, którego zdystansowała warszawska Legia.
Na dalszych miejscach uplasował się Ruch Chorzów i Polonia Warszawa. Poza pierwszą piątką znalazła się Wisła Kraków – wyjaśnia Marcin Gościniak z Press-Service.
Najmniej medialną drużyną w stawce okazało się Podbeskidzie Bielsko-Biała, o którym w sierpniu opublikowano 1,3 tys. tekstów. Przed bielszczanami znalazła się Jagiellonia Białystok oraz GKS Bełchatów.
I liga: Cracovia, Zawisza, Warta
Nazapleczu Ekstraklasy, mimo spadku z najwyższej klasy rozgrywkowej, zdecydowanie przewodzi Cracovia. Powstało o niej niemal tyle samo publikacji co o Wiśle Kraków. Drugie miejsce w minionym miesiącu zajął Zawisza Bydgoszcz, który wyprzedził Wartę Poznań.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W sierpniu 2012 przeanalizowano 16,3 tys. publikacji, natomiast w lipcu 14,9 tys. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 sierpnia 2012 analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 413 tys. informacji.
Autor: fc/roody / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Press-Service