Od poniedziałku rusza społeczna kampania telewizyjna, która ma obalić stereotyp matematyki jako dziedziny trudnej, a nieprzydatnej w życiu. Na pokazanie nowego oblicza matematyki zostanie wydanych ponad 100 mln zł - zapowiada "Rzeczpospolita".
Kampania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, która wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki, ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.
"Matematyka daje poczucie bezpieczeństwa"
Pierwsza z nich ma pokazać, że matematyka jest potrzebna na każdym etapie życia. Będą o tym przekonywać - w spotach reklamowych emitowanych w różnych stacjach - ludzie, którzy odnieśli zawodowy sukces. Wystąpić mają m.in. kapitan Marta Sziłajtis-Obiegło, która w wieku 23 lat samotnie opłynęła świat, oraz fotograf i reżyser Wojtek Wieteska.
Żeglarka opowie, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać na jachcie podczas samotnej żeglugi. – Umiejętności i wiedza matematyczna dają poczucie bezpieczeństwa w wielu sytuacjach – podkreśla Sziłajtis-Obiegło.
Fotograf pokaże relacje między matematyką a sztuką fotografowania. - Pojęciem wspólnym dla matematyki i fotografii jest pojęcie proporcji. Proporcja towarzyszy fotografowi we wszystkim, co robi – przekonuje Wieteska.
Ucz się z telewizji
Druga część - edukacyjna - kampanii skierowana jest przede wszystkim do maturzystów. W TV4 codziennie o godz. 18.55 emitowane będą 3,5-minutowe filmiki, na których matematycy z Uniwersytetu Warszawskiego będą wyjaśniać zagadnienia, z którymi uczeń może się spotkać na obowiązkowym egzaminie maturalnym. Po emisji filmiki będą dostępne w portalu Interklasa.pl jako pomoc naukowa. Zaplanowano 75 takich lekcji.
Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. Koszty reklamy - w sumie ok. 113 mln zł - zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu