- Zaksięgowano mi na koncie kilkanaście razy kwotę, której w ogóle nie pobierałem - pisze na forum tvn24.pl internauta ~klientMulti. - Moje konto zostało wyczyszczone - donosi inny internauta ~ Klient. Wszystko przez awarię systemu Visa Europe, która spowodowała wielokrotne księgowanie jednorazowych wypłat z bankomatów.
Ofiarą awarii mógł paść każdy użytkownik karty Visa, ale pierwsi zauważyli ubytki na kontach klienci Multibanku i mBanku. Firma przeprasza klientów i zapowiada jak najszybsze naprawienie szkód.
Bankowcy solennie zapewniają, że klienci swoich pieniędzy nie stracą. To jednak nie przekonuje wielu użytkowników karty Visa, którzy żalą się, że ich transakcje zostały zaksięgowane kilkanaście razy.
- Wyczyściło mi konto 15 razy po 200 zł, czyli 3000 zł - pisze internauta mirmak. - Wypłaciłem w poniedziałek, 4.000PLN, a konto mam obciążone na 48.000 złotych - informuje internauta andrzej. - Potwierdzam: ja też wybrałem pieniądze w poniedziałek, a księgowanie we wtorek zostało powielone 16 razy - pisze ~J.
Niektórych jednak bawi ta sytuacja.
U mnie brak 700 tys. zł, których nigdy nie miałem. Jak dostanę je na konto to wreszcie będę bogaty. Internauta @ w czerwonym
Wielu klientów banków domaga się odszkodowań. Wielu ma pretensje, że banki nie udzieliły im żadnej informacji na temat awarii. - O dodzwonieniu się na infolinię banku można tylko pomarzyć - pisze ~ wioletta.
Łatwiej nawiązać kontakt z kosmitami niż pracownikiem mbanku!!! internauta NiggaKCE
Edyta pisze, że "chyba straciła kilkanaście tys. złotych". I w takiej sytuacji jest wielu klientów, którzy mają ujemne saldo na koncie - i w efekcie - brak dostępu do pieniędzy.
Visa Europe oświadczyła, że ma nadzieję na jak najszybsze rozwiązanie wszelkich kwestii, jakie mogły wyniknąć z powodu awarii.
Źródło: tvn24.pl, TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24