Scripps Networks Interactive sfinalizował przejęcie TVN

Polska

Scripps Networks InteractiveScripps Networks Interactive to nowy właściciel TVN

Scripps Networks Interactive Inc. zrealizował umowę zakupu 52,7 proc. akcji TVN od Grupy ITI oraz Grupy Canal+ - pisze w komunikacie spółka TVN.

Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100 proc. akcji w spółce N-Vision, która bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding, posiada 52,7 proc. udziału w kapitale TVN S.A.

Scripps Networks Interactive przejmie również zadłużenie, zarówno na poziomie Polish Television Holding jak i TVN, o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 556 milionów euro.

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A., powiedział: - Zamknięcie umowy przez Scripps Networks Interactive jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego rozwoju TVN w Polsce i w regionie. Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym.

Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive, stwierdził: - Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej. TVN jest silną i rentowną spółką, zarządzaną przez świetną kadrę menedżerów pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasze zaangażowanie zapewni dalszy długoterminowy rozwój firmy.

Zgodnie z polskim prawem Scripps Networks Interactive jest zobowiązany, w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7 proc. akcji TVN, do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w spółce do 66 proc. Scripps ogłosił zamiar przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100 proc. akcji TVN oraz doprowadzenia do ich wycofania z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Cena w wezwaniu nie została jeszcze ustalona.

Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Dopełnieniem treści telewizyjnych są ciekawe materiały wideo i media społecznościowe. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

Nomura International Plc pełni rolę wyłącznego doradcy finansowego TVN. J.P. Morgan Limited oraz Bank of America Merrill Lynch są doradcami finansowymi Grupy ITI i Grupy Canal+.

Komunikat TVN

Komunikat Grupy ITI i Grupy Canal+

Grupa ITI i Grupa Canal+ poinformowały o finalizacji sprzedaży większościowego udziału w TVN, wiodącym nadawcy telewizyjnym w Polsce, spółce Southbank Media Ltd, zarejestrowanej w Londynie i należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive. 1 lipca 2015 roku Grupa ITI i Grupa Canal+ sprzedały wszystkie swoje udziały w spółce N-Vision B.V., zarejestrowanej w Amsterdamie, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje łącznie 52,7 proc. udziałów w TVN spółce Southbank Media Ltd, zarejestrowanej w Londynie i należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive. Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+ to 584 mln euro. Southbank Media Ltd przejmie także dług w postaci obligacji 11 proc./12 proc. Senior PIK Toggle Notes o wartości nominalnej 300 milionów euro, wyemitowanych przez Polish Television Holdings B.V.

Bruno Valsangiacomo, Prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI powiedział: - Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, zakończyliśmy z powodzeniem sprzedaż naszego kontrolnego pakietu udziałów w Grupie TVN. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive - firmy rodzinnej o 140-letniej historii oraz najsilniej zorientowanej na przyszłość firmie mediowej w Ameryce. Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 roku zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność dziennikarską. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i że przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce.

Bertrand Meheut, CEO Grupy Canal+ dodał: - Finalizacja transakcji pozwala nam skoncentrować się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. Grupa Canal+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywała swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla Grupy drugim największym rynkiem po Francji. Będziemy koncentrować się na rozwoju nc+, wiodącej w Polsce platformy płatnej telewizji w segmencie premium. Będziemy także blisko współpracować z TVN, do którego należy 32 proc. udziałów w nc+. Scripps Networks Interactive będzie więc naszym kluczowym partnerem i jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy naszej współpracy.

Prosimy zapoznać się z komunikatami prasowymi TVN i Scripps Networks Interactive wydanymi tego samego dnia.

Doradcami finansowymi Grupy ITI oraz Grupy Canal+ są J.P. Morgan Limited i Bank of America Merrill Lynch, a za doradztwo prawne dla Grupy ITI i Grupy Canal+ odpowiadają kancelarie Weil, Gotshal & Manges oraz Orrick, Herrington & Sutcliffe.

TVN S.A. jest wiodącym prywatnym nadawcą telewizyjnym w Polsce. Obecnie w portfolio firmy znajdują się następujące kanały telewizyjne: TVN, TVN 7, TTV, TVN24, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, iTVN, iTVN Extra, TVN Biznes i Świat, Telezakupy Mango oraz NTL Radomsko. Oferta programowa TVN ma na celu dotarcie do widzów w wieku od 16 do 49 lat, zamieszkałych w dużych miastach. TVN systematycznie odnotowuje wysokie pozycje w ratingach branżowych i jest liderem pod względem oglądalności w najbardziej pożądanej przez reklamodawców grupie demograficznej.

TVN oferuje szeroką gamę produktów online, m.in. Player.pl i Veedo.pl. Player.pl to platforma VoD stworzona w odpowiedzi na zmieniające się nawyki oglądania telewizji w Polsce, która umożliwia dostęp online do bogatej kolekcji seriali telewizyjnych, audycji i programów. Veedo.pl to rozrywkowy portal video, pokazujący wyjątkowe talenty, pamiętne wydarzenia oraz najlepsze filmy z całego świata zamieszczane w sieci. Strona internetowa pozwala użytkownikom wgrywać własne krótkie filmy i pełni rolę doskonałej platformy do prezentowania i promowania unikalnych talentów. Oferuje także najbardziej atrakcyjne krótkie filmy z polskich i międzynarodowych mediów.

TVN jest także właścicielem Agencji TVN, oferującej najszerszą gamę usług w obszarze produkcji programów informacyjnych oraz dystrybucji na terenie Europy Centralnej i Wschodniej oraz TVN Media, największego brokera reklamowego w Polsce.

Grupa CANAL+ to wiodąca grupa płatnej telewizji we Francji, a także czołowy francuski operator w branży kanałów premium i kanałów tematycznych oraz pod względem oferty pakietów telewizyjnych i dystrybucji oferty płatnej telewizji. Uwzględniając ofertę płatnej telewizji w Afryce, Polsce i Wietnamie, Grupa dysponuje bazą 15,3 miliona abonentów. Grupa CANAL+ to również pionier wytyczający nowe standardy w branży nadawczej bezpłatnej telewizji, posiadający trzy kanały krajowe oraz dział sprzedaży reklam. Za pośrednictwem swojej spółki zależnej STUDIOCANAL Grupa CANAL+ zajmuje pozycję lidera w Europie pod względem produkcji filmów filmowej i dystrybucji. Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści typu lifestyle o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Firma posiada także strony internetowe, stanowiące telewizyjnej oferty nadawczej, które oferują informacyjne oraz inspirujące filmy i usługi z obszaru mediów społecznościowych. Międzynarodowa sieć Scripps Network Interactive obejmuje swoim zasięgiem miliony konsumentów w obu Amerykach, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Scripps Networks Interactive ma siedzibę w Knoxville, Tennesse, w Stanach Zjednoczonych.

Komunikat Grupy ITI i Grupy Canal+

TVN SA Powołanie członków Rady Nadzorczej

Zarząd TVN S.A. ("Spółka"), informuje, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki obradujące w dniu 1 lipca 2015 r. powołało w skład Rady Nadzorczej TVN S.A. 7 członków na okres wspólnej trzyletniej kadencji trwającej od 12 czerwca 2015 roku. W skład Rady Nadzorczej Spółki ("Rady") zostały powołane następujące osoby:

Pan Joseph NeCastro

Pan Wojciech Kostrzewa

Pani Cynthia L. Gibson

Pan James D. Samples

Pan Krzysztof A. Zakrzewski

Dr Wiesław Rozłucki

Pan Maciej Witucki

Ponadto Zarząd Spółki informuje, że Rada Nadzorcza, działając na podstawie § 16 Statutu Spółki, na posiedzeniu Rady w dniu 1 lipca 2015 r. wybrała Pana Josepha NeCastro na Przewodniczącego Rady Nadzorczej i Pana Wojciecha Kostrzewę na Zastępcę Przewodniczącego.

Na tym samym posiedzeniu Rada Nadzorcza, działając na podstawie § 19 pkt.1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółki, powołała z pośród swoich Członków Komitet Audytu i Transakcji Powiązanych, Komitet ds. Nominacji i Wynagrodzeń oraz Komitet ds. Strategicznych Programowych.

W skład Komitetu Audytu i Transakcji Powiązanych weszli: Wiesław Rozłucki - Przewodniczący, Joseph NeCastro - Członek, Maciej Witucki - Członek.

W skład Komitetu ds. Nominacji i Wynagrodzeń weszli: Cynthia Gibson - Przewodnicząca, James Samples - Członek, Wojciech Kostrzewa - Członek, Krzysztof Zakrzewski - Członek.

W skład Komitetu ds. Strategicznych i Programowych weszli: James Samples - Przewodniczący, Joseph NeCastro - Członek, Maciej Witucki - Członek, Wojciech Kostrzewa - Członek.

Powołanie osoby nie prowadzą w stosunku do Spółki działalności konkurencyjnej. Osoby te również nie uczestniczą w spółkach konkurencyjnych jako ich wspólnicy, ani jako członkowie organów spółek kapitałowych. Nie uczestniczą również w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członkowie jej organów.

Powołane osoby poinformowały Zarząd Spółki, że ich nazwiska nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Źródło: TVN

Źródło zdjęcia głównego: TVN