Adele, Amy Winehouse i... Maja Sablewska - to osoby, które w mijającym roku w naszym kraju najszybciej zyskiwały na popularności w internecie. Za to hasłem najszybciej zyskującym na popularności jest "kwejk". Google właśnie opublikowało podsumowanie pt: "Czego szukali Polacy w 2011 roku?"
"Kwejk" wśród haseł najszybciej zyskujących na popularności zajmuje pierwsze miejsce. Według Google świadczy to o tym, że Polacy uwielbiają się śmiać oglądając zabawne filmiki, czy zdjęcia z żartobliwymi komentarzami. Na dalszych pozycjach znalazła się gra komputerowa "minecraft" i portal społecznościowy "facebook.pl".
Wśród osób, których poszukiwania rosły lawinowo były tymczasem Adele, Amy i Maja. W tej właśnie kolejności. Dopiero na czwartym miejscu znalazła się Kate Middleton - żona brytyjskiego księcia Williama.
Adele, Winehouse i transformers
Adele jest brytyjską piosenkarką, której utwory "Rolling in the Deep" czy "Set Fire to the Rain" miesiącami utrzymywały się na listach przebojów rozgłośni radiowych na całym świecie, również nad Wisłą. Zainteresowania artystką nie przerosła nawet informacja o śmierci innej brytyjskiej gwiazdy - Amy Winehouse. Miejsce tuż za nimi zajęła natomiast Maja Sablewska - jurorka programu TVN "X-Factor".
Oprócz haseł i osób, które najszybciej zyskiwały na popularności Google sprawdził też jak kształtuje się wyszukiwanie w poszczególnych kategoriach. I tak okazuje się, że wśród filmów największym powodzeniem cieszyła się "sala samobójców", na drugim miejscu znalazła się "piekielna zemsta" a za nią fraza "transformers".
Wśród produkcji telewizyjnych triumfy święcił TVN. Na pierwszym miejscu znalazł się program, którego uczestnicy mierzą się w muzycznej rywalizacji - "X-Factor". Na dwóch kolejnych pojawiły się seriale emitowane w tej stacji - "Przepis na życie" i "Prosto w serce".
Jedzenie i muzyka
W przypadku jedzenia Polacy byli mniej wybredni, bo poszukiwali dosłownie wszystkiego. Najchętniej szukaliśmy dobrego sposobu na przyrządzenie "polędwiczek" oraz na "wieprzowe przepisy". Słodkościami chcieliśmy zaskoczyć w "tłusty czwartek 2011", a kiedy już skończyła się letnia panika związana z bakterią w warzywach, Polakom zachciało się "sałatki z ogórków".
Mówiąc o muzyce najchętniej słuchaliśmy "maleńczuk ostatnia nocka", wyszukiwaliśmy "nowości muzyczne 2011" i "varius manx przebudzenie". W sporcie chcieliśmy dowiedzieć się najwięcej o "adamku kliczko", tegorocznym turnieju tenisowym US Open i piłkarskim Euro 2012.
Terrarium i duch czasu
Jak wypoczywać to w Chorwacji, bo właśnie ten kraj był najczęściej wyszukiwanym przez Polaków. Na kolejnym miejscu znalazła się Bułgaria i egzotyczne Seszele.
Wśród zwierząt najczęściej szukaliśmy informacji o terrariach. Ale dalsze miejsca należą do psiarzy, bo już na drugim miejscu znalazł się "piesek boo", a na trzecim hasło: "husky adopcje".
Bestsellerem wśród gier komputerowych jest gra "minecraft". Następnie interesują nas "friv" i "hax Ball".
W rankingu światowym w mijającym roku w kategorii najszybciej zyskujących na popularności haseł stawkę otwiera Amerykanka - Rebecca Black z dobrze znaną prostą piosenką "Friday". Na drugim miejscu pojawił się serwis "google+" i znany m.in. z programu Jackass - Ryan Dunn.
Pod koniec każdego roku Google przygotowuje zestawienie zwane "Zeitgeist", co w tłumaczeniu na język polski znaczy tyle, co "duch czasu". To podsumowanie codziennych miliardów zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki na całym świecie.
Listy globalne oraz listy tematyczne dla kilkudziesięciu krajów świata obejrzeć można na stronie http://www.googlezeitgeist.com/pl
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN/TVN24