Pendolino. Najnowszy nabytek PKP. 20 superszybkich pociągów - takich polskich TGV. Pierwsya rata przelana, ruszyła produkcja. Po polskich torach po raz pierwszy będzie sunął na początku 2014 roku. Wolniej od swoich możliwości.
Połączenia szybkich pociągów będą mogły odbywać się miedzy Warszawa a Katowicami oraz między Warszawą i Krakowem. Natomiast na północ pociągi z większą prędkością pojadą do Trójmiasta.
Polskie Pendolino z Warszawy nad morze ma dojechać w dwie i poł godziny. Do Krakowa ze stolicy kwadrans krócej, a do Katowic dojedzie kilka minut szybciej.
Może pędzić 250 (km/h), ale w naszych warunkach w roku 2014 będzie jechał 220 km w normalnej eksploatacji. dyrektor ds. strategii i rozwoju taboru PKP Intercity Jan Raciński
- Może pędzić 250 (km/h), ale w naszych warunkach w roku 2014 będzie jechał 220 km w normalnej eksploatacji - przyznaje dyrektor ds. strategii i rozwoju taboru PKP Intercity Jan Raciński.
Kolej na zmiany
Na wielu odcinkach kursować ma ok. 200 km/h lub mniej, a w miastach poniżej 100. Wolniejsze Pendolino to wina polskich torów, które nie są przygotowane na kolej tak wielkich prędkości.
Problemów jest jeszcze więcej. Kolejarze szukają bazy dla najnowszych nabytków PKP. Przygotowania do budowy zaplecza trwają. Podobnie jak szkolenia maszynistów.
Jak mówi Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP Intercity, w najbliższych dniach spółka ogłosi konkurs dla pasażerów na nadanie imienia nowemu pociągowi. Nagrodą będzie przejażdżka?
Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24, fot. intercity.pl