Jesteś klientem Kredyt Banku i w środę lub czwartek pobierałeś pieniądze z bankomatu Euronetu? To dokładnie sprawdź stan swojego konta. Może się okazać, że z konta zniknęła kwota dwukrotnie wyższa, niż w rzeczywistości pobrałeś.
Na Kontakt TVN24 dostaliśmy informację od pana Pawła. W czwartek pobrał on ze swojego konta 900 złotych. - To była kwota maksymalna jaką mogłem wybrać jednego dnia - tłumaczy w rozmowie z tvn24.pl.
Dzisiaj pan Paweł chciał wyciągnąc ze swojego konta kolejną sumę. Okazało się jednak, że jest na głębokim debecie. - Sprawdziłem w internecie i zobaczyłem, że zamiast 900 zł z konta zniknęło 1800 zł. I znalazłem się na debecie - opowiada.
Natychmiast chwycił za słuchawkę i zadzwonił do swojego banku oraz operatora bankomatu, z którego korzystał. - Obydwie strony powiedziały mi, że o żadnej pomyłce nie wiedzą. Dopiero po pewnym czasie oddzwonili do mnie z Euronetu i potwierdzili, że to ich błąd - tłumaczy pan Paweł.
Euronet przyznaje się do błędu
Operator ponad 1,5 tysiąca bankomatów przyznaje: wskutek błędu po stronie sieci Euronet niektóre transakcje bankomatowe przeprowadzone w tych dniach z użyciem kart debetowych Kredyt Banku zostały zaksięgowane podwójnie.
Jak powiedzieli TVN CNBC Biznes przedstawiciele sieci, błąd został usunięty, a pieniądze powinny już wracać do poszkodowanych klientów banku. Jak wyjaśnia rzeczniczka banku, poszkodowani klienci nie muszą nawet składać reklamacji, zwrot pieniędzy odbywa się automatycznie z tą samą datą, z którą została zaksięgowana zdublowana transakcja.
Dzięki temu klienci, na których kontach wskutek błędu powstał debet, nie powinni zostać obciążeni jego kosztami.
Źródło: Kontakt TVN24, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES