Waży tyle co czołg, kosztuje więcej niż 20 najnowszych aston martinów. - Wykonawca drogi wykorzystuje nowoczesną maszynę, która pozwoli na szybkie oddanie solidnej S8 - chwali się GDDKiA. "Drogowego potwora" w akcji nagrał jeden z internautów.
Maszyna do układania betonu na budowie trasy S8 pod Łodzią waży 120 ton i kosztuje około 20 mln złotych. Jego przewiezienie wymaga kilku kursów ciężarówek.
- Wykonawca trasy S8 używa maszyny m.in. do prac na 5 odcinku, pomiędzy węzłem Sieradz Południe a mostem na Warcie - informuje Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi.
Zalewski przypomina, że taka sama maszyna była używana na budowie S8 pomiędzy węzłem Róża i Rzgowem (łódzkie). Inwestycje udało się zakończyć przed terminem.
"Potwór" przy pracy
Maszyna układająca beton składa się z trzech elementów. "Drogowy potwór", bo tak maszyna jest nazywana przez drogowców, wjeżdża na przygotowaną nawierzchnię z chudego betonu.
"Potwór" rozkłada blisko 30-centymetrową warstwę betonu w dwóch warstwach. Pierwsza ma 24 centymetry grubości. Druga ma 5 centymetrów i stanowi warstwę, po której jeździć będą samochody.
Betonowa ekspresówka
- Na całym łódzkim odcinku ekspresowej "ósemki" nawierzchnia będzie betonowa. Decyzja ta jest inwestycją w trwałość nawierzchni, którą trzeba remontować trzykrotnie rzadziej niż drogi z nawierzchnią bitumiczną - mówi Maciej Zalewski z GDDKiA.
Droga ekspresowa nr 8 ma połączyć Wrocław z Białymstokiem. Gotowy jest już odcinek z Wrocławia do Węzła Walichnowy koło Wielunia (łódzkie), z Piotrkowa do Rawy Mazowieckiej i z Radzymina do Wyszkowa (mazowieckie).
Ostatnio otwarto też odcinek S8 ze Rzgowa do węzła Róża (łódzkie), który razem z nowym odcinkiem S14 pełni funkcję południowej obwodnicy Łodzi.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: bż/kv/zp / Źródło: TVN24 Łódź
Źródło zdjęcia głównego: Autostrady Polska