Długie kolejki miłośników gier wideo ustawiły się w nocy z poniedziałku na wtorek przed brytyjskimi i amerykańskimi sklepami. Gracze czekali na premierę Call of Duty: Modern Warfare 2 - kontynuacji jednego z największych hitów branży ostatnich lat i jedną z najmocniej promowanych gier tego roku. Ta już przed premierą wzbudziła szereg kontrowersji.
Jak donosi BBC News, z powodu premiery nowej odsłony Call of Duty ok. 320 sklepów w Wielkiej Brytanii i aż 10 tys. na terenie Stanów Zjednoczonych zostało otwartych punktualnie o północy. Wydawca gry, gigant na rynku elektronicznej rozrywki - Activision spodziewa się sprzedaży kilku milionów egzemplarzy już pierwszego dnia po premierze, a niektórzy analitycy wskazują, że może to być nawet 5 mln sztuk, podaje BBC News. - To jedno z największych otwarć w historii przemysłu rozrywkowego w ogóle - zapowiedział jeden z szefów firmy Robert Kotick.
Wielu graczy nie musiało jednak czekać na premierę. Część sklepów w USA i Wielkiej Brytanii złamało umowę z Activision i zaczęło sprzedawać pudełka już w weekend. Wiemy też, że podobnie postąpili niektórzy polscy sprzedawcy.
Waszyngton w ogniu
Popularność gra zdobyła na długo przed premierą, dzięki zakrojonej na szeroką skalę akcji marketingowej. Zdążyła też wzbudzić kontrowersje.
Oburzenie części dziennikarzy branżowych wzbudziła jedna z misji w grze, podczas której gracz może zabijać cywili na lotnisku. W USA poruszenie wzbudziły też publikowane wcześniej materiały z gry, na których widać zniszczony Waszyngton.
Najnowsza odsłona
Call of Duty: Modern Warfare 2 jest już szóstą odsłoną serii, nie licząc kilku tytułów będących zmodyfikowanymi konwersjami wcześniejszych pięciu. Bezpośrednio kontynuuje wątek współczesnego fikcyjnego konfliktu zbrojnego z czwartej części, w odróżnieniu od pozostałych, osadzonych w realiach II wojny światowej.
Wydana w 2007 roku czwarta część Call of Duty była jednym z największych hitów branży gier video ostatnich lat. Zdobyła szereg laurów w plebiscytach na grę roku, a do maja 2009 jej nakład przekroczył 13 mln egzemplarzy.
Źródło: news.bbc.co.uk
Źródło zdjęcia głównego: reuters/tvn24.pl