- Teraz każda kobieta oglądając papierowe wydanie magazynu o modzie, może "ożywić" modelkę ze zdjęcia za pomocą aplikacji w telefonie i zobaczyć sylwetkę z każdej strony - tłumaczy autor projektu.
Poznański duet Hector&Karger stworzył pierwszy na świecie lookbook prezentujący ich najnowszą kolekcję w postaci sylwetek 3D. Autorem zdjęć jest znany fotograf mody Bartek Wieczorek.
"Ożywianie" klasycznej fotografii
- Zrobiliśmy sesję zdjęciową kolekcji w specjalnie skonstruowanej instalacji z ponad 80 aparatów, by w jednej sekundzie uwiecznić obraz, z którego stworzyliśmy sylwetki 3D - mówi Mateusz Kaczorowski, producent projektu. - Teraz każda kobieta oglądając papierowe wydanie magazynu o modzie może "ożywić" klasyczną fotografię z gazety, modelkę ze zdjęcia za pomocą aplikacji w telefonie i zobaczyć sylwetkę z każdej strony - wyjaśnia Kaczorowski.
Kolekcja RE_ALITY duetu Hector&Karger to wynik połączenia fascynacją najnowszymi technologiami z tradycyjnym krawiectwem. Projektanci marki wyjaśniają, że tworzyli sylwetki inspirowane francuskim wydaniem magazynu "Vogue" i fotografiami Helmuta Newtona z lat 80.
- Przez nasz projekt RE_ALITY chcemy zaistnieć w wyobraźni wszystkich ludzi, którzy myślą o przyszłości nie tylko w modzie - mówi Robert Karger, twórca marki. - RE_ALITY jest przykładem klasycznego krawiectwa, któremu jesteśmy ciągle wierni, pokazanego w bardzo innowatorski sposób umożliwiający użytkownikowi obejrzenie w detalach sylwetki, której nie ma w zasięgu ręki - tłumaczy Karger.
Instalacja nawiązuje do hologramu Kate Moss stworzonego przez Nicka Knighta czy prac Alexandra Mc Queena.
Wykorzystana po raz pierwszy na świecie technologia w branży mody, stosowana jest bardzo często w motoryzacji i branży design.
"Slow Is The New Fast"
W trakcie krakowskiego Weekendu Mody, który potrwa do 21 lutego w Galerii Kazimierz, zaprezentowana zostanie również instalacja artystyczna "Slow Is The New Fast" stworzona z ubrań kilku marek przez WP Onaka. Artysta jest absolwentem słynnej Central Saint Martins w Londynie, autorem licznych sesji zdjęciowych oraz fashion video. Współpracuje z legendarnym londyńskim Showstudio.
Instalacja inspirowana jest projektami pokazywanymi w londyńskich domach towarowych Liberty’s czy Selfridges w Londynie, których wnętrza przeradzają się często w instalacje łączące modę i sztukę.
Założeniem "Slow Is The New Fast" jest zaprezentowanie wybiegu w innej odsłonie. - Modelka, reklamująca ubranie jest produktem i jednocześnie jego konsumentem. Komercjalizacja mody powoduje zatracenie osobowości, mamy efekciarstwo zamiast efektywności. Pokazujemy inne podejście. Chcemy, żeby ludzie skupili się na przeżywaniu tego, co widzą, zamiast na nagrywaniu tego i wrzucaniu do social media - wyjaśniał Onak.
Autor: tmw/kk / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Bartek Wieczorek/Hector&Karger