Na co dzień wyjeżdżają karetką do chorych. Teraz jednak ratownicy z Łomży postanowili wesprzeć tych, którzy potrzebują innego rodzaju pomocy. Uruchomili infolinię, dzięki której można poprosić o zrobienie zakupów, a także porozmawiać z psychologiem.
Infolinia Grupy Ratowniczej "Nadzieja" została uruchomiona na początku listopada. Dzwonić można z wieloma sprawami. Seniorzy proszą najczęściej o zakupy lub wykupienie leków. Dzwonią też osoby potrzebujące rozmowy z psychologiem. Za pośrednictwem infolinii można też skontaktować się z księdzem, prawnikiem lub ratownikiem medycznym.
"Pytania są bardzo różne"
- Telefon interwencyjny został uruchomiony w ramach wsparcia, szczególnie psychologicznego, dla osób, które ta pandemia szczególnie dotknęła. Mam na myśli dzieci, a także osoby starsze, które często są pozostawione same sobie i potrzebują bardzo prozaicznej pomocy w postaci zrobienia zakupów, dostania się do lekarza. Ostatnio starsza pani nie wiedziała, jak poradzić sobie z wymianą wodomierzy w swoim mieszkaniu. Więc pomoc jest bardzo szeroka, a pytania są bardzo różne - mówi Jakub Brzeziak, koordynator Grupy Ratowniczej "Nadzieja".
Infolinia działa pod całodobowym bezpłatnym numerem telefonu 600 100 260. Współfinansowało ją MSWiA.
Źródło: TVN24 Kraków