Kraków chce rozszerzyć strefę płatnego parkowania

Projekt przewiduje rozszerzenie strefy płatnego parkowania o dzielnicę Grzegórzki i stare Podgórze
Projekt przewiduje rozszerzenie strefy płatnego parkowania o dzielnicę Grzegórzki i stare Podgórze
Źródło: tvn24

Kraków chce rozszerzyć strefę płatnego parkowania o dzielnicę Grzegórzki i stare Podgórze. Urzędnicy planują też wprowadzenie stref buforowych, w których opłata będzie o połowę mniejsza.

Obecnie obowiązują trzy strefy płatnego parkowania: P1 - obejmująca Stare Miasto, P2 – Kazimierz i P3 znajdująca się na Grzegórzkach, ale tylko między ulicami Wita Stwosza i Lubicz.

Większa strefa płatnego parkowania ma objąć pozostałą część Grzegórzek oraz stare Podgórze.

- Proponujemy też wprowadzenie stref buforowych, która ma być wyznaczona do 500 metrów od dotychczasowych stref parkowania – tłumaczy Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Obecne strefy płatnego parkowania i planowane
Obecne strefy płatnego parkowania i planowane
Źródło: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

Ile kosztuje parkowanie?

Według projektu, na obszarze stref buforowych kierowcy mają płacić o połowę mniej niż w strefach płatnego parkowania. Teraz kierowcy płacą: 3 zł za pierwszą godzinę, 3,5 za drugą, 4,1 za trzecią, a za czwartą i każdą następną 3 zł.

Kierowcy mogą też wykupić abonament miesięczny, który kosztuje 250 zł dla samochodów spoza Krakowa i 10 zł dla mieszkańców miasta.

Projekt na sesji

Projekt rozszerzenia strefy płatnego parkowania trafi na najbliższą sesję rady miasta, która odbędzie się w środę. Na razie opiniowali go radni z komisji infrastruktury. Większość była za przyjęciem projektu.

- Nie ma innego wyjścia, to trend występujący w całej Europie. Odciążenie środowiska lokalnego, a także walka ze smogiem - przyznaje Bogusław Kośmider, przewodniczący rady miasta.

– Jeżeli kogoś stać na podróżowanie do centrum autem, to stać go też na abonament, który wyniesie ok. 10 zł dziennie – dodaje Piotr Hamarnik z ZIKiTu. Kierowcom dojeżdżającym spoza Krakowa, Hamarnik proponuje przesiadkę do komunikacji miejskiej.

Autor: nf/par / Źródło: TVN24 Kraków

Czytaj także: