Telefon na 911. "Chciałabym zamówić pizzę". Ten spot zapada w pamięć

Spot jest króciutki, ale zapada w pamięć
Spot jest króciutki, ale zapada w pamięć
Źródło: NO MORE

Na filmie nie widać krwi, przepychanek ani brutalnych scen. Oglądając ten spot o przemocy domowej, można jednak poczuć dreszcze. Za kampanię odpowiada fundacja NO MORE, a wsparła ją NFL, czyli amerykańska Narodowa Liga Futbolowa. W ostatnim roku ligą wstrząsnęła seria skandali w związku ze stosowaniem przez zawodników przemocy.

Spot trwa zaledwie kilkadziesiąt sekund. Widać ładny pusty dom, w którym pozornie nie ma nic dziwnego. Szybko uwagę zwracają jednak niepokojące detale: rozrzucone przedmioty, zmięta pościel.

Słychać rozmowę telefoniczną. Dzwoni kobieta:

- Chciałabym zamówić pizzę. - Dodzwoniła się pani na 911. To numer alarmowy. - Tak, dużą, połówka z pepperoni, połówka z pieczarkami. - Mmm... wie pani, że dodzwoniła się na 911? To numer alarmowy.- Czy wie pan, ile zajmie dostawa?- Dobrze, proszę pani, czy wszystko jest w porządku? Czy jest pani w sytuacji zagrożenia czy nie?- Tak.- ...i nie może pani rozmawiać, ponieważ...?- Tak, tak.- Czy jest ktoś z panią w pokoju? Proszę powiedzieć tylko: tak lub nie.- Tak. - Dobrze, wydaje mi się, że mam w pani okolicy policjanta. Czy w domu jest broń?- Nie. - Czy może pani zostać na linii?- Nie. Do zobaczenia wkrótce.

Prawdziwa historia

Pomysł na spot zainspirowany został historią, która wydarzyła się naprawdę. Keith Weisinger pracował w latach 2004-2006 jako dyspozytor. Na początku roku opowiedział w amerykańskich mediach historię telefonu, w którym kobieta mówiła, że chce zamówić pizzę. - Wydawało mi się początkowo, że to niezwykle głupi telefon. A okazał się bardzo poważny - przyznał Weisinger. Jak wyjaśnił, po rozmowie sprawdził, że pod tym samym adresem dochodziło już wcześniej do incydentów związanych z przemocą domową. Na miejscu pojawił się policjant. Zastał pobitą kobietę i jej pijanego chłopaka. Mężczyzna został aresztowany, a kobieta przyznała, że bił ją przez lata.

Filmik zainspirowany historią Weisingera zostanie wyświetlony w przerwie reklamowej w czasie finałów Ligi Futbolu Amerykańskiego, czyli Super Bowl. Za emisję spotu w tym czasie reklamodawcy są gotowi zapłacić miliony dolarów.

Kłopoty NFL

Kampania powstała przy wsparciu Narodowej Ligi Futbolowej, która w ostatnim roku musiała zmierzyć się z falą krytyki w związku ze stosowaniem przemocy domowej przez zawodników. Ogromne oburzenie wywołała reakcji NFL na skandal z udziałem Raya Rice'a, który pobił swoją narzeczoną. Reakcja władz ligi na incydent była w opinii wielu zbyt późna - Rice został początkowo zawieszony jedynie na dwa mecze. Dopiero gdy do mediów wyciekło nagranie, na którym widać, jak bije dziewczynę, został zawieszony bezterminowo.

Autor: kg/ja / Źródło: tvn24.pl, buzzfeed.com

Czytaj także: