Amerykański komik zachęcił internautów do wsparcia jego pomysłu, aby maskotka Jeff Chore Płuco stała się "nową twarzą" producenta papierosów. Zwrócił tym samym uwagę na koncern tytoniowy, który m.in. na opakowaniach papierosów nie informuje o zagrożeniach związanych z paleniem. Internauci tłumnie wsparli akcję. Hashtag #JeffWeCan w ostatnich dniach jest jednym z najczęściej wyszukiwanych w USA.
W ostatnim odcinku "Last Week Tonight" amerykański komik John Oliver pokazał maskotkę Jeff Chore Płuco. Mężczyzna zaapelował do internautów, aby wsparli jego pomysł związany z reklamowaniem przez Jeffa wyrobów tytoniowych. Akcja jest związana z nieumieszczaniem na opakowaniach papierosów informacji o zagrożeniach związanych z paleniem.
Let's make Jeff the Diseased Lung the new face of #Marlboro by getting #JeffWeCan to trend worldwide! pic.twitter.com/0tfLVV7YCT— Last Week Tonight (@LastWeekTonight) luty 16, 2015
Maskotka wyglądem przypomina płuco zniszczone przez nałóg. Na głowie ma kapelusz, charakterystyczny dla Erica Lawsona, który w podobnym nakryciu głowy reklamował papierosy Marlboro.
It's happening.. #JeffWeCan replace the #Marlboro man with Jeff, the diseased lung mascot. @LastWeekTonight pic.twitter.com/oZnhMCZBN4— Taylor Gill (@taylorcgill) luty 17, 2015
Popularny hashtag
W związku z akcją powstał hashtag #JeffWeCan. Internauci tak chętnie oznaczali nim swoje wpisy w mediach społecznościowych, że obecnie jest on jednym z najpopularniejszych w Stanach Zjednoczonych. Do tej pory użyto go już ponad 51 tys. razy, a liczba tweetów wciąż rośnie.
In Jeff we trust. #JeffWeCan pic.twitter.com/chNhBJXixE @LastWeekTonight— Brad Frey (@BradFrey1) luty 17, 2015
Go Oliver! #JeffWeCan— Jesse (@Jessecanada) luty 17, 2015
Everybody loves Jeff and Jeff loves Marlboro #JeffWeCan pic.twitter.com/8qyNAmgJmQ— Dănuț Mihai Florian (@daniesy) luty 17, 2015
#JeffWeCan @marlboro pic.twitter.com/7a4bqOsTBl— Rosǝ (@equn_) luty 17, 2015
The writers and researchers of Last Week Tonight with John Oliver are geniuses. #JeffWeCan— iris sabordo (@laidershalf) luty 17, 2015
Smoking cigarette's new spokesman. #JeffWeCan http://t.co/RthJuJ11f0 pic.twitter.com/KwpGuIYKPR— 4amExpat (@4amexpat) luty 17, 2015
Dotychczas firma Marlboro nie ustosunkowała się do zarzutów i akcji #JeffWeCan.
Tytoń zabija
Choć zainteresowanie wyrobami tytoniowymi spadło w ostatnich latach w USA, to nadal tytoń jest jedną z głównych przyczyn śmierci w tym kraju. Centrum Prewencji Chorób szacuje, że zabija ok. 480 tys. amerykanów rocznie, czyli więcej niż łącznie ginie w wyniku zabójstw, wypadków drogowych i przedawkowania narkotyków.
Autor: nb/ja / Źródło: vox.com
Źródło zdjęcia głównego: fox.com, Twtter