Klient nasz pan - pomyśleli menedżerowie jednego z centrów handlowych w północno-wschodnich Chinach, a po chwili przypomnieli sobie, że większość ich klientów stanowią panie. Żeby umilić im podróż do zakupowej krainy, zbudowali im specjalny parking - różowo-fioletowy, ze specjalnymi szerszymi miejscami parkingowymi.
Choć w Chinach ludzi dużo, władze centrum na przestrzeni nie oszczędzają. Każde z miejsc na damskim parkingu jest szersze o cały metr. Aby zneutralizować resztki stresu wywoływanego przez konieczność mniej lub bardziej prawidłowego ustawienia auta, na parkingu dominuje róż i fiolet.
Widzieć i czuć
- Parking został zaprojektowany tak, aby odpowiadał charakterystycznemu dla kobiet silnemu wyczuciu koloru i nietypowemu wyczuciu odległości - powiedział Wang Zheng, przedstawiciel centrum w Shijiazhuang.
Aby jeszcze ułatwić paniom parkowanie zainstalowano nowe znaki oraz dodatkowe oświetlenie. Centrum zatrudniło też parkingowe, które mają kierować zmotoryzowane klientki na odpowiednie miejsca.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu