Siedzi na łódce na jeziorze w Kambodży, jest boso i bez makijażu, nosi własne ubrania i torebkę Louis Vuitton. – Aktorka za reklamę marki dostała 10 mln dolarów. Luis Vuitton jeszcze nikomu nie zapłacił tak dużo za jedną kampanię.
Choć do tej pory francuski dom mody zatrudnił do kampanii "Louis Vuitton Journeys" tak wybitne nazwiska, jak Catherine Deneuve, Michaił Gorbaczow, Keith Richards, Sofia Coppola i Francis Ford Coppola, Sean Connery oraz Andre Agassi i Steffi Graf, nikomu jeszcze nie zapłacił tak dużo za jedną kampanię.
Ani Vuitton, ani Jolie nie komentują kwestii finansowej. Wiceprezes marki Pietro Beccari branżowemu "Women's Wear Daily" zdradził jedynie, że aktorka część zysków przekaże na cele charytatywne.
Skąd tak wysoka kwota? Jolie znana jest z tego, że niezwykle rzadko udziela się w reklamach. Wcześniej pojawiła się tylko w kampanii japońskiej marki kosmetycznej Shiseido oraz w kampanii amerykańskiej marki modowej St John. W obu przypadkach honorarium łączyła z działaniami charytatywnymi i był to warunek podpisania kontraktu.
Zaczęło się od Maddoxa
Nie bez przyczyny zdjęcie dla Vuittona zrobiono w Kambodży – tam w 2000 roku Jolie kręciła "Larę Croft: Tomb Raider" i wtedy w sierocińcu poznała małego chłopca Maddoxa, którego postanowiła adoptować i zająć się działalnością humanitarną. Kilka lat później wraz z Bradem Pittem założyła Maddox Jolie-Pitt Foundation, która działa na rzecz lokalnej społeczności.
Sławna portrecistka gwiazd Annie Leibovitz wykorzystała tę historię i sfotografowała aktorkę na drewnianej łodzi na jeziorze w prowincji Siem w Kambodży. Boso i bez makijażu, we własnych ubraniach i z torbą z monogramem Louis Vuitton Jolie czuje się w swoim żywiole.
- Ludzie nie są przyzwyczajeni do Angeliny w takiej sytuacji, bardziej kojarzy im się z czerwonym dywanem. My pokazujemy bardzo ciekawą osobę i podróż w sposób szczególny – mówi Beccari w rozmowie z "WWD".
Start kampanii wraz z wywiadem
Kampania trafi do mediów w środę – zadebiutuje w dzienniku "International Herald Tribune", a następnie pojawi się w innych magazynach, w tym w "Vanity Fair".
Tego samego dnia na stronie internetowej marki: louisvuittonjourneys.com/cambodia pojawi się wywiad z Jolie, w którym będzie opowiadać o tym, jak wizyta w Kambodży zmieniła jej życie, budząc świadomość i chęć pomocy krajom Trzeciego Świata.
Kampania potrwa co najmniej 18 miesięcy.
am\mtom\k
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Louis Vuitton