TikTok, chińska aplikacja do przesyłania wideo, wprowadza dla swoich użytkowników możliwość publikowania tylko postów tekstowych. Firma zdecydowała się na ten ruch w obliczu wzmożonej konkurencji i walkę o użytkownika pomiędzy platformami społecznościowymi.
TikTok przekazał, że nowa funkcja daje użytkownikom "inny sposób wyrażania siebie". BBC, która podała tę informację, przypomina, że na początku lipca 2023 roku na platformie pojawiła się usługa przesyłania muzyki do konkurencyjnych platform, takich jak Spotify i Apple Music.
Użytkownicy TikTok będą teraz mieli do dyspozycji trzy opcje w aplikacji – publikowanie zdjęć, filmów lub tekstu. Będą też mogli dostosowywać posty, dodając dźwięk, lokalizację lub skorzystać z opcji Duety, które są reakcjami wideo na posty innych użytkowników TikTok.
"Te funkcje sprawiają, że twoje posty tekstowe są tak samo dynamiczne i interaktywne, jak każdy post wideo lub zdjęcie" – podkreśla TikTok.
TikTok wprowadza i testuje kolejne zmiany
TikTok, który należy do chińskiej firmy ByteDance, niedawno uruchomił nową usługę strumieniowego przesyłania muzyki, TikTok Music, w Brazylii i Indonezji. W zeszłym tygodniu firma uruchomiła również wersję beta tej usługi w Singapurze, Meksyku i Australii.
Rzecznik firmy powiedział, że pozwoli to użytkownikom "słuchać, udostępniać i pobierać muzykę, którą odkryli na TikToku, a także dzielić się ulubionymi utworami i artystami ze społecznością TikTok". Aplikacja testuje także inne funkcje, w tym nowy tryb poziomy z wybranymi użytkownikami z całego świata.
W 2021 roku TikTok stał się jednym z najpopularniejszych miejsc w sieci, ponieważ miał więcej odsłon niż amerykański gigant wyszukiwarek Google. W tamtym roku aplikacja podała również, że ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie.
Kontrowersje i konkurencja dla TikToka
Zmiany pojawiają się, gdy Elon Musk przeprowadza kolejne rewolucje na Twitterze - w tym tygodniu zmienił jego nazwę na X, a kilka dni wcześniej Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, wprowadził nową aplikację społecznościową Threads, która szybko stała się bardzo popularna w państwach, w których jest dostępna.
Do tego chińska aplikacja musiała zmierzyć się z ogromną falą krytyki w pierwszym półroczu tego roku, a nawet z kilkoma zakazami korzystania z niej, m.in. w stanie Montana.
Więcej o tym przeczytasz w: TikTok zapowiada walkę z Montaną w sprawie zakazu. "Przetrwamy to".
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Konstantin Savusia/shutterstock.com