Gigantyczna fuzja na rynku mody

shutterstock_1467059396 MILANO, WŁOCHY - 4 LIPCA 2019: Galleria Vittorio Emanuele II w Mediolanie, Włochy. Słynny pasaż handlowy w Mediolanie. Jedno z najstarszych centrów handlowych na świecie
Donatella Versace nie będzie już stać na czele włoskiego domu mody
Źródło: Reuters
Prada zawarła umowę o wartości 1,38 miliarda dolarów na zakup Versace od Capri Holdings. Transakcja połączy dwie największe marki włoskiej mody i da perspektywę zwiększenia przychodów.

Fuzja wzmacnia pozycję Włoch w branży luksusowej, na której czele stoją francuskie konglomeraty. Największym z nich jest LVMH, właściciel takich marek jak Louis Vuitton, Dior, Marc Jacobs czy Givenchy.

Prada stara się rozwijać, pokonując spowolnienie popytu na towary luksusowe, podczas gdy Versace w ostatnich kwartałach ponosiło straty - zwraca uwagę Reuters, pisząc o fuzji.

Kontynuowanie dziedzictwa

- Naszym celem jest kontynuowanie dziedzictwa Versace, celebrowanie i reinterpretowanie jego śmiałej i ponadczasowej estetyki - powiedział prezes Prady Patrizio Bertelli.

Prada jest już właścicielem kilku innych marek, w tym Miu Miu i luksusowej marki obuwia Church's.

Negocjacje w sprawie zakupu Versace między Pradą a Capri rozpoczęły się w lutym.

Cena, jaką Prada zapłaciła za Versace, jest znacznie niższa od 2,15 mld dolarów, które Capri Holdings wydało, kupując Versace w 2018 roku. Capri jest również właścicielem innych marek modowych, w tym Jimmy Choo i Michael Kors.

Zrezygnowała po prawie trzech dekadach

W marcu Donatella Versace zrezygnowała ze stanowiska dyrektorki kreatywnej w luksusowej marce po prawie 30 latach. Przejęła je po swoim bracie Giannim, który został zamordowany w 1997 roku w Miami.

Pod przewodnictwem designerki Versace znacząco zwiększyło globalny zasięg, stając się jedną z najchętniej wybieranych przez topowe gwiazdy marek. W minionym roku jej projekty prezentowały na czerwonym dywanie m.in. Taylor Swift, Beyoncé, Dua Lipa i Sabrina Carpenter. Donatella może się też poszczycić statusem najczęściej obserwowanej projektantki w mediach społecznościowych - na Instagramie śledzi ją ponad 12 mln użytkowników.

Szczególnie niezapomnianym momentem w dziejach Versace pozostaje gala wręczenia nagród Grammy z 2000 roku, podczas której Jennifer Lopez zaprezentowała się w ikonicznej sukni "jungle dress". Monstrualne wręcz zainteresowanie odbiorców stylizacją artystki oprowadziło do powstania wyszukiwarki Google Images.

Zobacz także: