Prada zawarła umowę o wartości 1,38 miliarda dolarów na zakup Versace od Capri Holdings. Transakcja połączy dwie największe marki włoskiej mody i da perspektywę zwiększenia przychodów.
Fuzja wzmacnia pozycję Włoch w branży luksusowej, na której czele stoją francuskie konglomeraty. Największym z nich jest LVMH, właściciel takich marek jak Louis Vuitton, Dior, Marc Jacobs czy Givenchy.
Prada stara się rozwijać, pokonując spowolnienie popytu na towary luksusowe, podczas gdy Versace w ostatnich kwartałach ponosiło straty - zwraca uwagę Reuters, pisząc o fuzji.
Kontynuowanie dziedzictwa
- Naszym celem jest kontynuowanie dziedzictwa Versace, celebrowanie i reinterpretowanie jego śmiałej i ponadczasowej estetyki - powiedział prezes Prady Patrizio Bertelli.
Prada jest już właścicielem kilku innych marek, w tym Miu Miu i luksusowej marki obuwia Church's.
Negocjacje w sprawie zakupu Versace między Pradą a Capri rozpoczęły się w lutym.
Cena, jaką Prada zapłaciła za Versace, jest znacznie niższa od 2,15 mld dolarów, które Capri Holdings wydało, kupując Versace w 2018 roku. Capri jest również właścicielem innych marek modowych, w tym Jimmy Choo i Michael Kors.
Zrezygnowała po prawie trzech dekadach
W marcu Donatella Versace zrezygnowała ze stanowiska dyrektorki kreatywnej w luksusowej marce po prawie 30 latach. Przejęła je po swoim bracie Giannim, który został zamordowany w 1997 roku w Miami.
Pod przewodnictwem designerki Versace znacząco zwiększyło globalny zasięg, stając się jedną z najchętniej wybieranych przez topowe gwiazdy marek. W minionym roku jej projekty prezentowały na czerwonym dywanie m.in. Taylor Swift, Beyoncé, Dua Lipa i Sabrina Carpenter. Donatella może się też poszczycić statusem najczęściej obserwowanej projektantki w mediach społecznościowych - na Instagramie śledzi ją ponad 12 mln użytkowników.
Szczególnie niezapomnianym momentem w dziejach Versace pozostaje gala wręczenia nagród Grammy z 2000 roku, podczas której Jennifer Lopez zaprezentowała się w ikonicznej sukni "jungle dress". Monstrualne wręcz zainteresowanie odbiorców stylizacją artystki oprowadziło do powstania wyszukiwarki Google Images.
Źródło: Reuters, BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock