W tym tygodniu Marks& Spencer według doniesień medialnych przedstawi strategię redukcji liczby sklepów odzieżowych o kilkadziesiąt. Brytyjska sieć ma natomiast wzmocnić swoją obecność w sprzedaży artykułów spożywczych, gdzie odnosi duże sukcesy.
Nowa strategia ma być zaprezentowana w nadchodzącym tygodniu. Jak podaje "The Guardian", prezes Steve Rowe zamierza zamykać sklepy, m.in. na rynku chińskim, a także zasygnalizować dalszą redukcję aktywności w Europie kontynentalnej.
Brytyjska sieć
Według "The Guardian" chodzi o likwidację ok. 30 mniejszych placówek i zmniejszenie powierzchni sklepów tam, gdzie będzie to konieczne. W ciągu najbliższych kilku lat może to oznaczać redukcję zatrudnienia o tysiące miejsc pracy.
Są też dobre wiadomości - sieć odnotowuje świetne wyniki w sprzedaży swoich marek żywności i tu należy spodziewać się otwarcia ok. 200 mniejszych sklepów do 2019 r.
Na początku września sieć ogłosiła zwolnienie ponad pół tysiąca osób pracujących w Londynie, po tym, jak sprzedaż spadła o 8,9 proc. Był to najgorszy wynik od 2008 r. Jak się okazuje, w ostatnim roku ponad 40 proc. ubrań M&S sprzedanych zostało w promocji.
Sieć posiada w Wielkiej Brytanii ok. 940 placówek, z czego dwie trzecie stanowią sklepy spożywcze. Do tego ma ok. 400 sklepów za granicą, w tym także placówki w Polsce.
Paweł Kowal: Wielka Brytania na końcu zrobi Brexit bez Brexitu:
Autor: MS / Źródło: theguardian.com