Na co uważać przy rezerwacji hotelu na wakacje? Co zrobić, kiedy opis nie odpowiada rzeczywistości? Kiedy hotelowi przysługuje gwiazdka? O tym w TVN24 mówiła ekspertka Violetta Hamerska.
Ekspertka rynku hotelowego mówiła, że gwiazdki hotelowe są informacją dla turystów, ale przyznała, że zdarza się, że nie wszędzie znaczą one to samo.
Dla kogo gwiazdka?
- Oczywiście gwiazdka, gwiazdce nierówna. Te przyznawane są hotelom pod warunkiem, że są one zarejestrowane przez marszałka danego województwa. Oznacza to, że dany obiekt spełnia zapisy rozporządzenia, które określa jaki jest standard dwóch, czy pięciu gwiazdek - mówiła Hamerska. Gość TVN24 radziła, że przy wyborze hotelu na wakacje należy dokładnie sprawdzić opis rezerwacji, bo zwykle jest on reklamą, która ma nas skusić do wybrania oferty. - Jeśli robimy rezerwację, to należy sprawdzić jej warunki, czyli kiedy zaczyna i kończy się doba hotelowa, a także czy w cenę wliczony jest podatek VAT. Warto też sprawdzić, czy oferta jest ze śniadaniem - mówiła Hamerska.
Reklamacje
Ekspertka radziła też, że turyści mogą składać reklamację, jeśli np. opis pokoju mówił o spokojnym miejscu, a okazuje się, że za ścianą jest głośna dyskoteka.
- To zdarza się coraz rzadziej, bo jest internet, gdzie łatwo można znaleźć opinie na portalach społecznościowych. Hotele, które w ten sposób wprowadzają klientów w błąd natychmiast spadają w rankingach. Te czasy kiedy oferty były naciągane minęły - mówiła Hamerska.
Autor: msz/gry / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: pexels.com